Integracja strony z serwisami typu Social Media – czyli kilka słów o Social Media Optimization

O tym, że serwisy typu Social Media zdobywają coraz większą popularność, każdy właściciel strony www powinien wiedzieć. Nie od dziś wiadomo, że dobra optymalizacja serwisu pod kątem społeczności może dać wymierne rezultaty. Pozyskanie ruchu z takich serwisów jest dodatkową, darmową promocją. Być może ktoś uzna Twój artykuł i zechce go wykopać na Wykop.pl lub podzielić się artykułem ze znajomymi, udostępniając go na Facebooku. Twoim celem jest maksymalnie uproszczenie użytkownikowi procesu dodania Twojego artykułu do odpowiedniego serwisu społecznościowego.

Ja również daję możliwość wykopania artykułów mojego bloga, lub udostępnienia go na Facebooku, co widać na załączonym obrazku:

Generalnie im więcej ruchu gromadzisz na swoich stronach tym lepiej. Oczywiście najlepiej gromadzić wartościowy ruch, które daje Ci konkretne zyski.

Przykładem nie do końca wartościowego ruchu jest serwis Wykop.pl. Grupa docelowa tego serwisu jest dość specyficzna. Ludzie szukają tam ciekawostek, absurdów, nowinek. Z reguły ruch sprowadzony z tego serwisu jest małowartościowy. Na przykład za ostatnie 30 dni, wskaźnik odrzuceń dla mojej strony wyniósł 88,41% (ruch tylko z Wykopu). W praktyce oznacza to tyle, że na 100 osób z tego medium, aż 88 osób obejrzało tylko jedną stronę, po czym ją zamknęło. To znaczy, że nie zagłębiali się dalej w strukturę strony. Nie znaczy to jednak, że taki ruch jest zupełnie bezwartościowy. Z każdego ruchu można wycisnąć pewne korzyści.

Dlatego nie zrażajmy się i czyńmy naszą witrynę bardziej przyjazną serwisom społecznościowym. Jeśli nasz serwis ma ciekawe treści, to z pewnością uda nam się pozyskać dodatkowy ruch za pomocą optymalizacji pod kątem Social Media.