Czego wystrzegać się podczas prowadzenia działalności w internecie?

Internet to zjawisko, w którym swoje miejsce może znaleźć każdy. Bez względu na wiek, płeć, kolor skóry – każdy w internecie jest równy. Wydaje się, że każdy ma takie same możliwości startu w internetowych bojach. Każdy może robić w internecie to, na co ma ochotę. Wiele firm próbuje zaistnieć na internetowym rynku. Niestety wiele startów kończy się fiaskiem. Dzisiaj wskażę kilka elementów, których z pewnością startujące firmy robić nie powinny.

SPAM i wszystko co z tym związane. Bardzo łatwo jest przypiąć sobie łatkę spamera. Jeden niefortunny mailing potrafi zepsuć reputację firmy. Dlatego unikaj spamowania pod jakąkolwiek postacią. Najbardziej znaną jest spam w e-mail marketingu. Często firmy zakupują bazy mailingowe, w których użytkownicy nie wyrazili zgody na otrzymanie wiadomości. Zgodnie z polskim prawem, abyśmy mogli wysłać komuś informację handlową, musi on wcześniej wyrazić na to zgodę.

Częstym procederem początkujących jest kupienie dużej bazy mailingowej na Allegro i wysłanie do nich swojej oferty. Często pomimo zapewnień autora aukcji, okazuje się że baza adresów email została zebrana nielegalnie i użytkownicy nie wyrazili zgody na otrzymywanie wiadomości. Właściciel firmy jednak o tym nie wie i dopiero po wysłaniu mailingu do całej bazy zaczyna rozumieć jak wielki błąd popełnił.

W przypadku pozycjonowania strony internetowej, należy wystrzegać się używania nieetycznych technik. Należy stosować się do wytycznych wyszukiwarek, ponieważ wyrzucenie strony z indeksu wyszukiwarki może zniszczyć większość dochodów firmy. Jak wiadomo, w większości firm to właśnie wyszukiwarki są pierwszym i najważniejszym źródłem ruchu na stronie.

Nie warto działać na ślepo. Internet daje nam dzisiaj takie możliwości, że możemy testować różne wersje reklam oraz badać ich skuteczność. Przed wyrzuceniem większej sumy pieniędzy, warto przeprowadzić testy na reprezentatywnej grupie docelowej i dopiero wtedy wybrać najskuteczniejszą reklamę, która pójdzie na całą Polskę czy nawet świat.

Tak czy inaczej, unikaj SPAMU – czyli jakiegokolwiek przekazu marketingowego, którego nie będą chcieli użytkownicy. Internet idzie z duchem czasu, a internauci są coraz bardziej wybredni. Dlatego prowadząc kampanie marketingowe w internecie, warto przykuć uwagę użytkowników i dać im coś wartościowego. Coś za co będą Ci wdzięczni.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

2 komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Nie warto budować serwisów internetowych, jeśli mają wyłącznie zalegać w Internecie jako tak zwane „Trupy Internetowe”, do których autor nie zagląda i się nimi nie interesuje. Google zmieniło silnik indeksujący, który w chwili obecnej stawia prawie wyłącznie na nową interesującą, niepowtarzalną treść. Nowy silnik indeksujący zwany Caffeine Index stawia na serwisy internetowe zorientowane na informowanie. Aktualność informacji na serwisie internetowym to podstawa nie tylko dla Google, ale również dla Klientów. Po co komu serwis internetowy znajdujący się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, jeśli nie zawiera aktualnych i interesujących nas informacji. Jakie cele realizuje serwis internetowy, cieszący się wieloma wejściami z Googla, które nie przekładają się na realizację celu jakim jest np. pozyskanie Klienta? Wielu przedsiębiorców wciąż nie wykorzystuje kanału jakim jest internet do budowy pomostów komunikacyjnych ze swoimi Klientami. Strategia marketingowa musi być realizowana nie tylko w firmie, ale również na stronie internetowej. Strona internetowa musi się rozwijać razem z firmą. Jakiekolwiek inne relacje powodują deaktualizację serwisu internetowego.

  • Witaj Arku, dobrze powiedziane – nie działaj na ślepo, a niestety większość startujących w internecie tak robi. Co później odbija się to na nas 😀 przykre ale prawdziwe.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.