Spis treści
W jednym z ostatnich odcinków omówiliśmy sobie działanie algorytmu Google Panda (Czym jest Google Panda?). Jak zapewne pamiętasz Google Panda odpowiada za ocenianie jakości contentu (jakość, duplikacja, długość itp.). Chciałbym kontynuować naszą przygodę ze zmianami algorytmu Google. Tym razem prezentuję aktualizację o nazwie Top Heavy, zwany również Page Layout oraz Above The Fold.
Aktualizacja Google Top Heavy
Aktualizacja algorytmu Top Heavy po raz pierwszy wystartowała w styczniu 2012 roku. Natomiast ostatnia, oficjalna aktualizacja miała miejsce 6 lutego 2014 roku.
Na czym polega aktualizacja Top Heavy?
Aktualizacja polega na tym, że karane są strony, które utrudniają dostęp do treści za pomocą reklam. Czyli jeśli na stronie jest za dużo reklam, masz olbrzymią szansę na otrzymanie kary od Google. O jakie reklamy chodzi? Przede wszystkim o te na samej górze, które widoczne są zaraz po wejściu na stronę (above the fold). Bez przewijania strony, powinna być widoczna treść, której szuka użytkownik.
Dla przykładu posłużę się moim blogiem ArkadiuszPodlaski.pl. Poniżej możesz zobaczyć screen artykułu (pierwszy ekran). Widać wyraźnie na nim reklamy, ale mimo to treść jest od razu dostępna dla użytkownika (można zobaczyć tytuł artykułu oraz pierwsze dwa akapity).
Tak więc najważniejsze co musisz zrobić w przypadku Top Heavy, to zadbać o optymalną ilość reklam na samej górze strony. Użytkownik powinien mieć od razu dostęp do kluczowych treści. Jeśli na Twojej stronie trzeba wykonywać akcję przewijania, żeby zobaczyć jakąkolwiek treść, ryzykujesz otrzymanie kary od Google. Zoptymalizuj swoją stronę w taki sposób, aby reklamy nie utrudniały znacząco dotarcia do podstawowych treści w witrynie.
2 komentarze