Czym jest Google Panda Update (SEO)?

Świat SEO przez ostatnie lata bardzo się zmienił. W tym artykule przedstawię i omówię jeden z najgłośniejszych zmian w algorytmie Google, o nazwie Panda. Odpowiem między innymi na pytania:

  • Czym jest Google Panda?
  • Kiedy wprowadzono Google Panda Update?
  • Jaki wpływa ma Google Panda na Twoją stronę internetową?
  • Jak możesz wykorzystać algorytm Google Panda z pożytkiem dla Twojej strony?
  • Jak podnieść pozycję Twojej strony, dzięki Google Panda Update?

Czym jest Google Panda Update (SEO)?

Google Panda bierze pod uwagę przede wszystkim jeden czynnik pod uwagę. Najważniejsza jest jakościowa i unikalna treść na stronie. Po szczegóły zapraszam do poniższego video.
https://www.youtube.com/watch?v=uwusgGXD2kM

Kiedy wprowadzono algorytm Google Panda?

Algorytm Google Panda działa od lutego 2011 roku (w Polsce od sierpnia). Dokładnie 12 sierpnia 2011 roku na oficjalnym blogu Google pojawiła się informacja:

Przez ostatnich parę miesięcy koncentrowaliśmy nasze wysiłki aby zwiększyć widoczność witryn wysokiej jakości dla naszych użytkowników. W tym kontekście wdrożyliśmy algorytm popularnie nazywany Panda dla wszystkich angielskojęzycznych fraz. Dzisiaj wdrażamy te same ulepszenia dla fraz w wielu innych językach. Rezultaty naszych badań i analizy danych pokazują, że ta zmiana pozytywnie wpłynie na jakość wyników wyszukiwania. Panda spotyka się też z pozytywną reakcją użytkowników.

W przypadku większości języków zmiany dotyczyć będą średnio 6-9% zapytań w stopniu, który może być zauważalny dla użytkowników. To znacznie mniej niż podczas pierwszego wprowadzenia Pandy, które dotknęło prawie 12% angielskojęzycznych zapytań. Obecnie wdrażamy zmiany dla wszystkich języków poza chińskim, japońskim oraz koreańskim, nad którymi nadal trwają prace.
Źródło: Algorytm dobrych jakościowo witryn wdrażany w wielu językach

Jak możesz wykorzystać algorytm Google Panda

  1. Publikuj unikalne i wartościowe dla użytkowników treści.
  2. Pisz artykuły na minimum 1000-1500 znaków.
  3. Nie duplikuj artykułów w ramach serwisu.
  4. Jeśli kopiujesz swoje treści w różne miejsca, warto rozważyć użycie rel=”canonical”. Parametr ten pozwala wskazać Google artykuł źródłowy, który ma być brany pod uwagę przy ustalaniu rankingu.