Znaczenie linków w SEO (Matt Cutts)

Wczoraj Matt Cutts opublikował video, w którym omawia temat znaczenia linków w SEO. Jeden z webmasterów wysłał zapytanie o następującej treści:

Google changed the search engine market in the ’90s by evaluating a website’s backlinks instead of just the content, like others did. Updates like Panda and Penguin show a shift in importance towards content. Will backlinks lose their importance?

W skrócie rzecz ujmując: zapytał on, czy znaczenie linków na przestrzeni czasu przestanie mieć znaczenie. Kiedyś algorytm Google budował swój ranking przede wszystkim w oparciu o treść. Linki przez wiele lat zyskiwały na znaczeniu, jednak po ostatnich aktualizacjach Pandy i Pingwina, można obserwować spadek ich znaczenia. Jak odpowiedział na to pytanie Matt Cutts? Zapraszam do oglądania.

Znaczenie linków w SEO (Matt Cutts)

Matt Cutts podkreśla, że linki w dalszym ciągu są kluczowe w SEO, jednak za kilka lat może się to diametralnie zmienić. Google stara się tak aktualizować swój algorytm, aby doceniał przede wszystkim treści eskperckie. Wraz z kolejnymi zmianami, linki będą tracić na znaczeniu. Bardziej kluczowe stanie się budowanie autorytetu w swojej branży oraz pisanie unikalnych i eksperckich treści.