Świąteczny Kusiciel – 100 podstępów by wcisnąć nam prezenty

Podobnie jak przed rokiem, moje nazwisko trafiło do tygodnika WPROST. A to za sprawą m.in. książki Świadome zakupy. We Wproście znalazł się artykuł na temat przedświątecznych zakupów.

Tym razem w wydaniu nr 51, który znalazł się w kioskach między 13-19 grudnia – możesz przeczytać artykuł „Atak Świętego Mikołaja” (Społeczeństwo przed świętami). Numer można również nabyć w wersji elektronicznej na platformie Nexto.

Poniżej fragment artykułu:

Zachęcam do sięgnięcia po więcej do tygodnika WPROST. Warto pamiętać, że zakupy podczas świąt nie są najważniejsze. Swoją drogą kilka dni temu oglądałem na VOD Onet film zatytułowany – Co kupowałby Jezus… Twórcy ci sami, co popularny „Super Size Me”, czyli eksperyment jak jedzenie w McDonaldzie wpływa na zdrowie. „Co kupowałby Jezus” nie jest filmem górnych lotów, z ledwością wytrzymałem do końca 😉 Może Cię jednak skłonić do zadumy nad tym, co w te święta jest tak naprawdę najważniejsze…

Krótki opis filmu, „Co kupowałby Jezus”:

Komercjalizacja Świąt Bożego Narodzenia w Stanach Zjednoczonych z każdym rokiem przybiera coraz to silniejsze formy. Powszechny zakupocholizm i konsumpcjonizm zmieniają znaczenie świątecznych obrzędów nie pozostając bez wpływu na relacje międzyludzkie.

Grupa „Kościół Przestań Kupować” znanego w USA aktywisty Billy’ego Talena, organizuje głośne kampanie anty-zakupowe w największych domach handlowych Ameryki. Odprawiając egzorcyzmy w sklepach Wal-Martu, okupując centrum Mall of America, prowadząc wiece w Disneylandzie, „wielebny Billy” wraz ze swoim chórem zabiera nas w fascynującą podróż po Stanach Zjednoczonych w czasie „szału zakupów”.

PS. Życzę zdrowych i wesołych Świąt!