Optymalne zagęszczenie frazy kluczowej w tekście (SEO)

W tym odcinku powiemy sobie kilka słów na temat zagęszczenia frazy kluczowej na stronie. Bardzo często spotykam się z problemem, że redaktor lub właściciel bloga nie wie jak często używać frazy kluczowej w tekście. Optymalne zagęszczenie frazy kluczowej pozwala na skuteczne podwyższenie pozycji w Google. Jak często umieszczać frazę kluczową w swoich artykułach? Zapraszam do zapoznania się z poniższym video:

Optymalne zagęszczenie frazy kluczowej – porady:

  • Staraj się trzymać zagęszczenie frazy kluczowej w okolicach 5%. Oznacza to, że co dwudzieste słowo powinno być słowem kluczowym. Warto dopuścić tu pewien margines, wielkości 2-3% w obie strony. Wiadomo, że nie wszystkie frazy będą brzmieć naturalnie przy dużym zagęszczeniu (możesz w takich przypadkach po prostu odpuścić i nie szukać na siłę miejsc, gdzie by tu jeszcze można wepchnąć kolejny raz frazę kluczową). Czyli warto, abyś zmieścił się w przedziale 3-7% zagęszczenia. Uważaj na górną granicę – staraj się jej nie przekraczać, aby nie wpaść w żaden filtr Google.
  • Używaj frazy kluczowej w nieodmienionej formie (dopasowanie ścisłe) w tytule i w pierwszych zdaniach artykułu. Później odmieniaj frazę przez przypadki, osoby lub po prostu zamieniaj na synonimy. Niech Twój artykuł będzie urozmaicony zarówno dla użytkownika, jak i dla Google.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

4 komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Czy jednak zagęszczenie słów kluczowych na poziomie 3-7% to aby nie przesada? Świetna wtyczka do WordPressa „Seo by Yost” wskazuje, że powinno być to min. 1%. Poza tym powyżej pewnej liczby tekst zaczyna się robić sztuczny.

    Pozdrawiam

    • Mikołaj, SEO by Yoast wskazuje granicę od 1% do 4,5 %. Jest to na pewno bezpieczna granica, za którą nie otrzymamy kary. Według moich testów i sprawdzania stron konkurencji wyszło, że zwiększenie tej częstotliwości dawało pozytywne rezultaty. Wiadomo, że im bardziej zbliżamy się do wysokich poziomów – tym większa szansa, że otrzymamy filtr. Żadna jednak z moich stron nie wpadła w filtr, stosując poziom 3-7%.

      Co do sztuczności tekstu – tak jak napisałem wyżej w komentarzu, nie ma co na siłę przerabiać tekstu. Jeśli naturalnie wychodzi zagęszczenie 1-2% to jest jak najbardziej OK. Jeśli chcemy to podbić, warto użyć synonimów i różnych odmian – wtedy tekst jest bardziej naturalny i lepszy pod Google.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.