Nagłówki H1-H6 (optymalizacja SEO)

Czy nagłówki H1-H6 mają znaczenie dla pozycjonowania? Jak najbardziej tak. Szczególnie istotne jest wykorzystywanie w umiejętny sposób nagłówka H1. Warto umieszczać tam frazy kluczowe, aby jeszcze bardziej wzmocnić ich siłę w Google.

Czy można umieszczać więcej H1 na stronie?

Na to pytanie odpowiedział już jakiś czas temu Matt Cutts (poniżej video). Mimo, iż od dawna przyjmowało się, że nagłówek H1 powinien występować tylko raz na stronie, teraz się to trochę zmieniło. Zapytania o H1 nasiliły się wraz z wejściem HTML5, gdzie wręcz zaleca się stosowanie nagłówków H1 więcej razy – w każdej sekcji strony osobno wyróżniając najważniejszy element.

W skrócie rzecz ujmując, teoretycznie można stosować H1 więcej razy na stronie i nie powinno nas spotkać nic złego ze strony Google. Oczywiście nie należy z tym przesadzać, bo jak wiadomo – wszystko w nadmiarze szkodzi! Ja mimo wszystko staram się utrzymywać jeden nagłówek H1 na stronie, aby niepotrzebnie nie wzmacniać elementów, które są bez znaczenia z punktu widzenia pozycjonowania konkretnej strony.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

5 komentarzy

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Szczególnie ciekawa wydaje mi się porada z porównywaniem swojego wpisu do tekstu gazety. Ja od dłuższego czasu staram się ustalać podział treści we wpisie (miejsca gdzie wstawić nagłówek) w ten sposób i przyznam, że to bardzo ułatwia podjęcie decyzji.

    A twoje wideo zachęciło mnie, by obserwować gazety, które czytam/przeglądam pod kątem nagłówków, które mają. Wydaje mi się, że można się od nich sporo nauczyć.

    • Doładnie Hubert. Przeglądając tradycyjną gazetę można się sporo nauczyć. Trzeba jednak pamiętać, że nagłówki w gazetach służą przede wszystkim do pozyskiwania uwagi czytelnika. W internecie trzeba mieć też na uwadze SEO – warto żeby poza standardową rolą nagłówka, umieszczać w nich odpowiednie frazy kluczowe.

  • Wiedziałem,że nagłówki H1-H6 są jednym z elementów pozycjonowania,nie najważniejszym. Ale używam je do pozycjonowania gdyż jakby pominąć kilka takich drugoplanowych elementów to już nabiera to dużego znaczenia dla pozycjonowania. Tu dowiedziałem się o jeszcze innym sposobie używania H1 np. zawierania go w logo. Jak również tego, że można wiecej niż jeden raz uzywać ale bez przeginania. Wyciągam z tego artykułu ogolny wniosek, że warto jeszcze bardziej przemyśleć konstrukcję artykułu pod kątem tytułu i podtytułów. Pozdrawiam.

    • Jeśli chodzi o kilkukrotne użycie H1 – należy przestrzegać składni HTML5. W innym przypadku zalecam stosowanie tylko i wyłącznie raz H1 na stronie.

      PS. W optymalizowaniu serwisu warto zwracać na wszystkie, nawet najdrobniejsze elementy, które mogą wpłynąć na pozycje. Suma wszystkich drobnostek pozwala prześcignąć konkurencję w Google 🙂

  • Jest powiedzenie co za dużo to nie zdrowo. Jednak gdy znajdziemy złoty środek jeśli chodzi o naszą stronę i jej optymalizację nagłówek zarówno H1, jak i H3 czy H6 mogą nam pomóc w sposób dla nich odpowiedni. Używając nagłówka H1 nie zapominajmy jednak, że istnieje też H6.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.