Marketingowe Rewolucje (remarketing)

W minioną środę miałem przyjemność prowadzić prezentację na konferencji Marketingowe Rewolucje. Spotkanie przeznaczone było dla branży nieruchomości, więc poruszane były tam zagadnienia nowoczesnego marketingu, które można wykorzystać przy sprzedaży nieruchomości.

Poprowadziłem panel pod nazwą „REMARKETING – Czy remarketing może mieć zastosowanie przy sprzedaży nieruchomości?”. W dalszej części omówione zostały zagadnienia:

  • Skuteczność remarketingu jako narzędzia sprzedażowego
  • Efektywne wykorzystywanie list remarketingowych
  • Remarketing w aplikacjach mobilnych

Marketingowe Rewolucje

Konferencja odbyła się w Olivia Sky Club (Olivia Tower). Bardzo miła lokalizacja – korzystając z wolnej chwili, nagrałem widok z Olivia Tower, gdzie do dyspozycji uczestników i prowadzących były dwa duże tarasy.

Konferencja jest doskonałą propozycją zarówno dla osób zajmujących się zawodowo branżą nieruchomości, jak i pasjonatów marketingu interaktywnego. Jego uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności oraz wiedzę z zakresu reklamy, promocji i działań marketingowych stosowanych w firmach deweloperskich. Dowiedzą się między innymi, jak skutecznie prowadzić kompleksową obsługę procesu sprzedaży, które nowoczesne narzędzia marketingowe są w tej branży najskuteczniejsze oraz w jaki sposób wykorzystać najnowsze trendy w marketingu internetowym.

Celem konferencji jest zgromadzenie w jednym miejscu związanych z sektorem nieruchomości ekspertów z rozmaitych dziedzin, którzy dzięki doświadczeniom zawodowym będą popularyzować szeroko pojęte treści związane z branżą mieszkaniową.

Jak wykorzystać remarketing w sprzedaży nieruchomości mieszkaniowych?

Remarketing umożliwia docieranie i wyświetlanie spersonalizowanej reklamy użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową. Ponad 90% użytkowników, którzy odwiedzają stronę po raz pierwszy, nie dokonuje zakładanej konwersji. Dlatego remarketing można wykorzystać do ściągnięcia użytkownika na stronę, aby dokończył zakup albo zrealizował zakładaną konwersję. Remarketing działa najlepiej przy produktach w konkurencyjnych branżach, gdzie proces zakupowy jest dłuższy (np. kilka miesięcy).

Aby skutecznie stosować remarketing należy:
– posiadać konta Google Analytics oraz Adwords (połączenie kont),
– zaktualizować kod śledzenia Google Analytics (dodatkowa linijka kodu),
– zmienić politykę prywatności (zbieranie dodatkowych danych o użytkownikach),
– stworzyć listy remarketingowe, dzięki którym trafisz z odpowiednim komunikatem do konkretnych odbiorców.

Jak zatem wykorzystać remarketing do sprzedaży nieruchomości mieszkaniowej?

  1. Potencjalny klient szuka nieruchomości w internecie.
  2. Znajduje stronę konkretnego developera.
  3. Zawęża swoje poszukiwania wg określonych kryteriów (np. poszukuje mieszkania na parterze z ogródkiem, 2-3 pokoje).
  4. Gdy potencjalny klient wychodzi ze strony, można później wyświetlić mu konkretne informacje o nieruchomości, którą jest zainteresowany (np. specjalna oferta na dni otwarte – możliwość obejrzenia na żywo atrakcyjnych nieruchomości).
  5. Wykorzystanie zbudowanej relacji do domknięcia sprzedaży.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

3 komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • To coś na zasadzie jak robi to Google wystarczy, że raz wyszukasz jakiegoś towaru to możesz mieć pewność że przy odwiedzinach jakiejś strony wyświetlą ci się reklamy tego produktu. Tak samo tu jak klient wyszuka konkretnego mieszkania np. 2 pokoje + taras, przy kolejnej wizycie od razu pojawią się oferty najbardziej zbliżone do jego pierwszego wyszukiwania czy chodzi o to że jak wyszuka u nas na stronie odpowiadające mu mieszkanie to będą mu się pojawiać nasze reklamy na innych stronach?

    • Chodzi o ponowne skierowanie użytkownika na naszą stronę za pomocą precyzyjnej reklamy, czyli opcja nr 2. Klient np. oglądał projekt konkretnego mieszkania na naszej stronie, ale nie dokonał konwersji (np. nie zadzwonił na podany nr telefonu). Chcemy zatem aby podczas jego surfowania po internecie (inne strony), pojawiła się reklama z propozycją obejrzenia tego konkretnego mieszkania na dniach otwartych. Można oczywiście skierować do tego użytkownika dowolny komunikat, który pozwoli zrealizować określone cele kampanii.

  • Remarketing sprawdza się w każdej dziecinie. Im częściej reklama pokazuję się internautom tym jest większe prawdopodobieństwo że klikną i skorzystają z usług.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.