Jak zarabiać na YouTube?

Dostaję od Was bardzo dużo zgłoszeń w kwestii zarabiania na YouTube. Nagrałem już kilka materiałów video w tym temacie a dziś kolejna porcja wiedzy. Najpierw odsyłam do poprzednich artykułów:

Jak zarabiać na YouTube? (video)

Z pewnością wielu początkujących autorów zastanawia się jak skutecznie zarabiać na YouTube. Specjalnie dla Ciebie przejrzałem rynek zarabiania na YouTube po to, by wskazać Ci kilka ważnych czynników, które mają decydujący wpływ na wielkość Twoich zarobków.

1. Myśl globalnie (jak zarabiać na YouTube)

Większość YouTuberów wychodzi z założenia, że będzie produkować materiały video dla Polaków. Jest to bardzo naturalne podejście. Sam jestem Polakiem, więc Polakom będę pomagał. Zauważ jednak, że rynek w Polsce daje Ci możliwość dotarcia do maksymalnie kilkunastu milionów ludzi. Zdajesz sobie sprawę, że otwarcie się na rynek zagraniczny daje Ci prawdziwą dźwignię i przewagę nad konkurentami, którzy działają tylko lokalnie.

Polski rynek jest na tyle duży, że większość Polaków nie decyduje się na podbój rynków zewnętrznych. Mniejsze kraje nie mają takich możliwości, dlatego ich plany od razu zakładają otwarcie się na rynek międzynarodowy. Przykładem takiego kraju jest Finlandia, gdzie wiele startupów od razu zakłada, że rynek wewnętrzny jest zbyt mały, aby wystarczył na biznesowy sukces. Ci, którzy to rozumieją – bardzo często osiągają wielki, międzynarodowy sukces.

Przykładem z polskiego YouTube’a jest Sylwester Wardega (kanał SA Wardega), który promuje swoje filmy również za granicą. Poniżej przykład takiego filmu, którego obejrzenie nie sprawia problemu zarówno Polakowi jak i osobom z innych państw. 12 milionów odsłon to granica o której wielu autorów YouTube’a może tylko pomarzyć…

2. Rozbaw publiczność (jak zarabiać na YouTube)

Nie wiem czy masz już sprecyzowany model, na jakiego rodzaju treściach chcesz zarabiać. Zdradzę Ci pewien sekret. Najchętniej oglądanymi filmami na YouTube są materiały, które wzbudzają uśmiech na twarzy. Wszystko co jest śmieszne, będzie miało dużą oglądalność, ponieważ użytkownicy będą przekazywać film swoim znajomym. Przykładem może być człowiek, który podjeżdża do okienek (Drive) różnych restauracji. Poniżej przykładowy filmik, który obejrzało blisko 40 milionów osób.

3. Bieżące wydarzenia (jak zarabiać na YouTube)

Jednym ze sprawdzonych sposobów zarabiania jest komentowanie bieżących wydarzeń. W taki właśnie sposób działają wszystkie portale informacyjne. Konkretne wydarzenia są promowane np. przez telewizję, dzięki czemu ludzie codziennie poszukują tych informacji w internecie. Jeśli będziesz działał szybko i na bieżąco komentował to, co się aktualnie dzieje – możesz zyskać bardzo dużą publikę. Oczywiście ten punkt możesz połączyć z dwoma poprzednimi, czyli produkcja video od razu na rynek globalny + ciekawy dowcip.

Podsumowanie

Zastanów się, jakiego rodzaju filmami ludzie dzielą się najchętniej. Postaraj się odpowiedzieć sobie na pytanie: co takiego musi być w moim filmie, aby został on naturalnie udostępniany na portalach typu Facebook. Może to być coś śmiesznego, szokującego i kontrowersyjnego. Wykorzystaj bieżące wydarzenia lub stwórz swój własny, całkowicie unikalny program. Myśl globalnie, ponieważ w ten sposób możesz wygenerować nawet 100 milionów odsłon na jeden film.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

2 komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Ciekawe pomysły, jeżeli mowa o zarabianiu na YouTube z reklam.
    Jednak YouTube to nie tylko reklamy. Na YouTube można z powodzeniem promować również swój biznes – jeden mój film w branży budowlanej wygenerował mi dziesiątki klientów. Można też promować produkty innych firm w zamian za prowizję partnerską. te 2 modele są wg mnie dużo łatwiejsze niż zarabianie z reklam, a jak przeglądam wpisy na temat zarabiania w YouTube to nikt oprócz mnie o nich nie wspomina 🙂

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.