Jak sprawdzić Page Rank strony internetowej?

Czym jest Page Rank? Nie wiem czy powinienem to tłumaczyć. Myślę, że 99% czytelników tego bloga bardzo dobrze wie, czym jest ten wskaźnik. Mogę jednak się mylić, dlatego załączam na wszelki wypadek definicję wg Wikipedii:

PageRank – metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej, oznaczającej jej jakość. Algorytm PageRank jest wykorzystywany przez popularną wyszukiwarkę internetową Google. Został opracowany przez założycieli firmy Google Larry’ego Page’a i Sergeya Brina podczas ich studiów na Uniwersytecie Stanforda w 1998 roku. Nazwa algorytmu pochodzi nie od angielskiego wyrazu określającego stronę (ang. page), lecz od nazwiska twórcy, czyli Larry’ego Page’a. Wynik PageRank pokazywany jest jako jedna z opcji dostępnych w pasku narzędziowym Google, sprawdzać można go również w wielu serwisach niezależnych.

Pisałem też o Page Ranku tutaj:

Aby sprawdzić Page Rank strony możemy wykorzystać wiele różnych narzędzi. O jednym z ciekawszych napiszę w kolejnym poście. Dziś przedstawię kilka innych rozwiązań. Jednym z popularniejszych jest dodatek do przeglądarek Mozilla Firefox oraz Internet Explorer – Google Toolbar.

Pobierz Google Toolbar:
http://toolbar.google.com/

Można to sprawdzić również na wielu innych serwisach internetowych. Wiele witryn oferuje możliwość sprawdzania PR. Są też specjalne wtyczki, które można zintegrować z blogiem WordPress, np Show My Page Rank. Na forach internetowych krążą również skrypty, które możemy odpalić na swoich stronach. Dzięki temu będziemy mogli na swojej stronie sprawdzać PR.

Mój ulubiony program do sprawdzania Page Rank (PR)

Moim ulubionym programem do sprawdzania wskaźnika Page Rank jest PaRaMeter. Prosty w obsłudze programik, który znajdziesz na stronie:
http://www.cleverstat.com/en/page-rank-software.htm

Dzięki temu programowi wystarczy, że raz wpiszesz wszystkie strony, które chcesz śledzić a potem cyklicznie możesz sprawdzać czy są zmiany PR w Twoich stronach. Program pokaże Ci o ile zmieniły się wskaźniki dla Twoich stron. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo czasu i szybko zauważysz zmiany, gdy tylko one nastąpią.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

4 komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.