Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Napisałem do mnie jeden z czytelników, pytając: Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania? Zdarzyła mu się bowiem taka sytuacja, że chciał wystartować z pozycjonowaniem nowej strony internetowej. Firma pozycjonerska odpowiedziała mu, że na efekty SEO trzeba czekać przynajmniej kilka miesięcy. Wydało mu się to podejrzane, ponieważ myślał, że usługa taka nie powinna trwać dłużej niż miesiąc. Jak to wygląda w branży SEO? Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania? Zapraszam do obejrzenia poniższego video.

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Jeśli chcesz mieć rzetelną usługę pozycjonowania – rzeczywiście trzeba odczekać kilka miesięcy. Przyjmuje się, że na efekty w branży SEO czeka się minimum 3-4 miesiące. Działania pozycjonerskie to z reguły żmudny proces zdobywania linków. Można go co prawda w pewien sposób zautomatyzować, ale jest tu cienka granica, po której przekroczeniu możemy otrzymać karę od Google.

Jeśli zastanawiasz się, czy można wypozycjonować stronę internetową w kilka dni – pewnie i można! Ryzyko jednak, że coś złego się z tą stroną stanie jest bardzo wielkie. Pozycjonowanie kilkudniowe polega z reguły na maksymalnym „dopaleniu” linkami pozycjonowanej strony (jak najwięcej linków w jak najkrótszym czasie). Takie działania są z automatu podejrzane przez Google. Jeśli Twoja strona nagle dostaje nienaturalny przyrost linków, Google z pewnością takie działanie wychwyci. Jeśli uzna, że linki są zdobywane sztucznie – Twoja strona otrzyma surową karę, a powrót do wcześniejszych pozycji może być bardzo trudny.

Takich działań nie podejmuje się jednak w rzetelnej firmie pozycjonerskiej. Raczej jest to systematyczny przyrost linków (po kilka lub kilkanaście dziennie). Dlatego efekt w Google jest widoczny dopiero po pewnym czasie. Google musi odnaleźć wszystkie linki i odpowiednio je zinterpretować, aby miały wpływ na ranking wyszukiwania. Przyjmuje się więc, że na efekty pozycjonowania trzeba poczekać 3-4 miesiące. Bardzo często można spotkać się nawet z umowami na pół lub cały rok, z możliwością przedłużenia.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

7 komentarzy

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Dzięki za wskazówki, utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że nie ma co się śpieszyć z pozycjonowaniem.

    A według mnie jeszcze gdy ktoś się pozycjonuje samemu to ważnym czynnikiem wpływającym na to ile trzeba czekać na efekty jest doświadczenie. Gdy ktoś pozycjonuje swoją pierwszą stronę to prawdopodobnie pójdzie mu to dużo wolniej niż komuś, kto pozycjonuje już 2, 3 albo 10 stronę.

    • Przy rozwijaniu własnego bloga czy serwisów, pozycjonowanie jest w zasadzie nieustającym procesem. Powinno się regularnie poszerzać portoflio linków do swoich stron. Wtedy efekty powinny się zmieniać regularnie na plus. Jeśli chodzi o „rozliczenie pozycjonowania” np. z firmą pozycjonerską, trzeba odczekać minimum 3-4 miesiące, aby wszystkie linki zostały zauważone przez Google i wpłynęły na pozycje.

      Jeśli chodzi o pozycjonowanie po raz pierwszy – tutaj warto ostrożnie podejść do sprawy. W zasadzie pierwsze strony to powinno być testowanie, co działa i jak wpływa na witrynę.

  • Od nie dawna sam uczę się pozycjonować, dodawałem do katalogów itp. i jestem trochę zawiedzony tym, że nie widać efektów tego pozycjonowania… Ale tak jak piszesz, zobaczymy za 3-4 miesiące nie należy się od razu zniechęcać. Pozdrawiam

  • Pozycjonowanie musi potrwać, aby było stabilne i bezpieczne, pozycjonujemy swoją stronę Womax od kilku miesięcy i to z dobrym skutkiem! Cierpliwość i systematyczna praca uczciwego pozycjonera to podstawa dobrego SEO.

  • Długość procesu to jedno, liczba dodawanych linków to drugie ale jest jeszcze jedna ważna kwestia jest to jakość linków, wg mnie ona ma największe znaczenie w procesie pozycjonowania.

  • Pozycjonowanie tak, ale raczej nawet w dłuższej perspektywie niż kilka miesięcy. Wydaje się, że Google coraz bardziej docenia różnorodność.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.