O tym, że serwisy typu Social Media zdobywają coraz większą popularność, każdy właściciel strony www powinien wiedzieć. Nie od dziś wiadomo, że dobra optymalizacja serwisu pod kątem społeczności może dać wymierne rezultaty. Pozyskanie ruchu z takich serwisów jest dodatkową, darmową promocją. Być może ktoś uzna Twój artykuł i zechce go wykopać na Wykop.pl lub podzielić się artykułem ze znajomymi, udostępniając go na Facebooku. Twoim celem jest maksymalnie uproszczenie użytkownikowi procesu dodania Twojego artykułu do odpowiedniego serwisu społecznościowego.
Ja również daję możliwość wykopania artykułów mojego bloga, lub udostępnienia go na Facebooku, co widać na załączonym obrazku:
Generalnie im więcej ruchu gromadzisz na swoich stronach tym lepiej. Oczywiście najlepiej gromadzić wartościowy ruch, które daje Ci konkretne zyski.
Przykładem nie do końca wartościowego ruchu jest serwis Wykop.pl. Grupa docelowa tego serwisu jest dość specyficzna. Ludzie szukają tam ciekawostek, absurdów, nowinek. Z reguły ruch sprowadzony z tego serwisu jest małowartościowy. Na przykład za ostatnie 30 dni, wskaźnik odrzuceń dla mojej strony wyniósł 88,41% (ruch tylko z Wykopu). W praktyce oznacza to tyle, że na 100 osób z tego medium, aż 88 osób obejrzało tylko jedną stronę, po czym ją zamknęło. To znaczy, że nie zagłębiali się dalej w strukturę strony. Nie znaczy to jednak, że taki ruch jest zupełnie bezwartościowy. Z każdego ruchu można wycisnąć pewne korzyści.
Dlatego nie zrażajmy się i czyńmy naszą witrynę bardziej przyjazną serwisom społecznościowym. Jeśli nasz serwis ma ciekawe treści, to z pewnością uda nam się pozyskać dodatkowy ruch za pomocą optymalizacji pod kątem Social Media.
Ja też muszę się pobawić i spróbować zrobić coś takiego.
Może to zwiększy troszkę ruch na stronie.
U mnie w lutym 288 wizyt z Wykopu. W przypadku dostania się na stronę główną Wykopu można wycisnąć nawet kilkadziesiąt tysięcy odwiedzin w przeciągu kilkunastu dni, więc warto wykorzystywać tego typu serwisy 🙂
Pierwsze – miło wyciągnąć kilkatysięcy wizyt z czegokolwiek z SocialM. Jednak łatwo te wizyty stracić kiedy bez względu na klikanie na zamknij zlatuje mi co chwile z nieba reklama.
To typowa reklama która nie pozostawia decyzji, czy chce ją więcej oglądać. Proponowałbym dodać opcje „Zamknij i zapamiętaj”.
Co do wpisu – należy też trochę przemyśleć kwestie ilości Soc.Med. Gdyż serwisów jest na pęczki i są takie, które nie przynoszą zbytnich korzyści dla pewnych grup tematycznych.
FaceBook i wykop – obowiązkowo. Blip jest dobry dla tematyki Geekowej, informatycznej, seo, web itd.
Spinacze, śledziki i inne tego typu są dobre dla serwisów ogólonotematycznych lub młodzieżowych.
Warto też dodać, że każdy w łatwy sposób może stworzyć specjalne buttony na swoją stronę internetową dzięki stronie http://www.addthis.com/ 🙂
O Addthis będzie jutro kolejny wpis 😉
Jeśli mówisz o mojej spadającej reklamie, to więcej mogę wycisnąć z osoby, która zapisze się na moją listę, niż z osoby która się nie zapisze a w zamian przeglądnie nawet kilka czy kilkanaście podstron więcej. Serwis jest darmowy, więc są reklamy – proste.
Co do wyboru serwisów Social Media – jak najbardziej nie trzeba wdrażać wszystkich dodatków do jak największej liczby serwisów. Najlepiej skupić się na tych, które potrafią przynieść największy i najwartościowszy ruch.
„Serwis jest darmowy, więc są reklamy – proste.”
Oczywiście, mało co jest dziś darmowe w pełnym tego słowa znaczeniu. Nie mam nic przeciwko reklamom, jednak reklama powinna być przystępna (usability) dla użytkowników.
popatrz sobie na magiczne.seoisem.pl – oni idąc przykładem, umieścili dosyć estetyczny baner z dołu strony z ładnym nieszablonowo wyciętym obiektem. Ale tą ramkę można w sposób trwały zamknąć 🙂
Oczywiście Twój serwis i jak mówią, róbta co chceta. Jednak ideologia skoro jest darmowo to muszą być natrętne i obskakujące kogoś reklamy nie jest silnym argumentem 😉
To fakt, reklama mogłaby być bardziej usability. W wolnej chwili poszukam jakiegoś ciekawego skryptu.