Błąd 404 – jak sprawić, żeby użytkownik nie uciekł, pomimo braku strony?

Korzystając z internetu z pewnością nie raz natrafiłeś na błąd 404. Czym objawia się taki błąd? Po prostu serwer zwraca nam komunikat, że strona, na którą próbujemy wejść – NIE ISTNIEJE. Przyczyn może być kilka, np. wybrana podstrona mogła zmienić lokalizację, zmieniając tym samym adres URL.

Webmasterzy prześcigają się w pomysłach – jaką stronę błędu 404 zrobić, aby rozbawić użytkownika lub skłonić do określonej akcji. Najczęściej spotykany komunikat to coś w stylu „Błąd 404 – strona nie istnieje. Skorzystaj z wyszukiwarki lub wejdź na stronę główną i wybierz interesującą Cię treść”. Zamiast sztampowego komunikatu można jednak zrobić ciekawą stronę błędu 404, aby zatrzymać użytkownika na dłużej – a być może dzięki niej pozyskać nowych użytkowników.

Poniżej prezentuję kilka przykładów:

1. Wiadomości24.pl – http://www.wiadomosci24.pl/404

2. Gratka-Technologie.pl – http://www.gratka-technologie.pl/404

3. Proteys.info – http://proteys.info/404/

Właściwie to chcę pokazać Ci przede wszystkim tę stronę. Jeszcze na żadnej innej stronie błędu 404 nie spędziłem tyle czasu co na tej. Mało tego – linka do tej strony wysyłałem znajomym. Sam dotarłem do tej strony właśnie dzięki znajomemu. Wiadomość o tej stronie roznosi się jak wirus. Nie będę więcej opisywał – kliknij w link, włącz głośniki i miłej zabawy 😉