Błąd 404 – jak sprawić, żeby użytkownik nie uciekł, pomimo braku strony?

Korzystając z internetu z pewnością nie raz natrafiłeś na błąd 404. Czym objawia się taki błąd? Po prostu serwer zwraca nam komunikat, że strona, na którą próbujemy wejść – NIE ISTNIEJE. Przyczyn może być kilka, np. wybrana podstrona mogła zmienić lokalizację, zmieniając tym samym adres URL.

Webmasterzy prześcigają się w pomysłach – jaką stronę błędu 404 zrobić, aby rozbawić użytkownika lub skłonić do określonej akcji. Najczęściej spotykany komunikat to coś w stylu „Błąd 404 – strona nie istnieje. Skorzystaj z wyszukiwarki lub wejdź na stronę główną i wybierz interesującą Cię treść”. Zamiast sztampowego komunikatu można jednak zrobić ciekawą stronę błędu 404, aby zatrzymać użytkownika na dłużej – a być może dzięki niej pozyskać nowych użytkowników.

Poniżej prezentuję kilka przykładów:

1. Wiadomości24.pl – http://www.wiadomosci24.pl/404

2. Gratka-Technologie.pl – http://www.gratka-technologie.pl/404

3. Proteys.info – http://proteys.info/404/

Właściwie to chcę pokazać Ci przede wszystkim tę stronę. Jeszcze na żadnej innej stronie błędu 404 nie spędziłem tyle czasu co na tej. Mało tego – linka do tej strony wysyłałem znajomym. Sam dotarłem do tej strony właśnie dzięki znajomemu. Wiadomość o tej stronie roznosi się jak wirus. Nie będę więcej opisywał – kliknij w link, włącz głośniki i miłej zabawy 😉

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

2 komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Bardzo ciekawe podejście do tematu zwłaszcza ta rosyjska strona. Myślę że każdy autor serwisu powinien rozważyć zrobienie ciekawej strony błędu 404.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.