Twitter Marketing dla Firm – jak skutecznie działać na Twitterze?

„Ćwierkanie” na Twitterze to coś, na co z każdym rokiem decyduje się coraz więcej osób. Już sama ilość ponad 300 milionów aktywnych uczestników powoduje, że nie można ominąć tego kanału, jeśli mówimy o skutecznym marketingu internetowym. Tak duża ilość użytkowników to wiele możliwości, nawet pomimo ograniczeń, takich jak długość wpisów do 140 znaków. Tym bardziej, że Twitter zyskuje również popularność w Polsce.

logo-twitter

O randze Twittera jako dobrego kanału marketingowego na pewno powinien świadczyć fakt, że dzisiaj niemal wszędzie można znaleźć możliwość podzielenia się dowolną treścią na tym właśnie portalu. W miejscu takim jak Twitter – marketing jednak nie służy do reklamowania produktów czy usług, a w znacznie większych stopniu skupia się na tym, aby wykreować pozytywny wizerunek marki wśród użytkowników, a to niezwykle istotna kwestia w e-marketingu.

Dzisiaj opinie na temat firm i produktów umieszczać można w sieci bez problemu, tak samo łatwo można je znaleźć. Zadbanie o dobre relacje z potencjalnymi klientami jak również pokazanie się od jak najlepszej strony – to właśnie te możliwości, jakie daje Twitter. Publikowane treści nie zawsze muszą być typową reklamą, mogą jednak luźno nawiązywać do tego, co ma być reklamowane.

Jak chodzi o Twitter marketing – to jednym z głównych Twoich celów powinno być pozyskiwanie osób obserwujących. Tutaj użytkownicy obserwują interesujące ich profile, dlatego to właśnie ilość obserwujących jest pewnym wykładnikiem popularności. Ciekawe wpisy na pewno mogą sprawić, iż przybędzie osób obserwujących. Wiele firm stosuje na początku technikę 1:1. Skupiają się na nowych użytkownikach Twittera, którzy nie mają zbyt wielu osób obserwowanych. Jest szansa że znacznie większy odsetek z tej grupy zdecyduje się na obserwowanie profilu, co skutkuje zazwyczaj dalszymi postępami w czasie późniejszym.

Podobnie jak na wielu innych kanałach, także na Twitterze warto zaistnieć. Ma to również bezpośrednie przełożenie na SEO i szybkość indeksacji Twojej strony. Na Twitterze jak w każdym innym kanale warto publikować treści regularnie a nie raz na kilka miesięcy. Można wrzucać zdjęcia, filmy, czy też udostępniać ciekawe wpisy innych osób, dodając własny komentarz. Dzięki temu zyskasz znacznie więcej obserwujących. Bardzo dynamiczny rozwój, jaki obecnie przeżywa Twitter możesz skutecznie wykorzystywać w swoim marketingu internetowym.


Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.