Czym jest Google Panda Update (SEO)?

Świat SEO przez ostatnie lata bardzo się zmienił. W tym artykule przedstawię i omówię jeden z najgłośniejszych zmian w algorytmie Google, o nazwie Panda. Odpowiem między innymi na pytania:

  • Czym jest Google Panda?
  • Kiedy wprowadzono Google Panda Update?
  • Jaki wpływa ma Google Panda na Twoją stronę internetową?
  • Jak możesz wykorzystać algorytm Google Panda z pożytkiem dla Twojej strony?
  • Jak podnieść pozycję Twojej strony, dzięki Google Panda Update?

Czym jest Google Panda Update (SEO)?

Google Panda bierze pod uwagę przede wszystkim jeden czynnik pod uwagę. Najważniejsza jest jakościowa i unikalna treść na stronie. Po szczegóły zapraszam do poniższego video.

Kiedy wprowadzono algorytm Google Panda?

Algorytm Google Panda działa od lutego 2011 roku (w Polsce od sierpnia). Dokładnie 12 sierpnia 2011 roku na oficjalnym blogu Google pojawiła się informacja:

Przez ostatnich parę miesięcy koncentrowaliśmy nasze wysiłki aby zwiększyć widoczność witryn wysokiej jakości dla naszych użytkowników. W tym kontekście wdrożyliśmy algorytm popularnie nazywany Panda dla wszystkich angielskojęzycznych fraz. Dzisiaj wdrażamy te same ulepszenia dla fraz w wielu innych językach. Rezultaty naszych badań i analizy danych pokazują, że ta zmiana pozytywnie wpłynie na jakość wyników wyszukiwania. Panda spotyka się też z pozytywną reakcją użytkowników.

W przypadku większości języków zmiany dotyczyć będą średnio 6-9% zapytań w stopniu, który może być zauważalny dla użytkowników. To znacznie mniej niż podczas pierwszego wprowadzenia Pandy, które dotknęło prawie 12% angielskojęzycznych zapytań. Obecnie wdrażamy zmiany dla wszystkich języków poza chińskim, japońskim oraz koreańskim, nad którymi nadal trwają prace.
Źródło: Algorytm dobrych jakościowo witryn wdrażany w wielu językach

Jak możesz wykorzystać algorytm Google Panda

  1. Publikuj unikalne i wartościowe dla użytkowników treści.
  2. Pisz artykuły na minimum 1000-1500 znaków.
  3. Nie duplikuj artykułów w ramach serwisu.
  4. Jeśli kopiujesz swoje treści w różne miejsca, warto rozważyć użycie rel=”canonical”. Parametr ten pozwala wskazać Google artykuł źródłowy, który ma być brany pod uwagę przy ustalaniu rankingu.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

2 komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Dzięki za wpis, w końcu znalazłem informacje nie tylko o tym, co to jest google panda, ale też jak działać mimo tej aktualizacji.
    Mam tylko nadzieję, że pisanie wartościowych treści nie oznacza, że nie wolno optymalizować ich na konkretne frazy kluczowe.

    • Hubert, optymalizacja jak najbardziej wskazana 🙂 Oczywiście nie należy z tym przesadzać. Jeśli chodzi o frazę kluczową w treści:
      – staram się, żeby fraza kluczowa zawsze pojawiła się zarówno w H1, jak i H2
      – zagęszczenie frazy kluczowej na poziomie 3-7 % w różnych odmianach

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.