Zarabianie na blogu (dwa modele biznesowe)

Poznaj dwa modele biznesowe, które możesz wykorzystać na swoim blogu, aby zarabiać więcej pieniędzy. Nie wiem jak bardzo jesteś zaangażowany w prowadzenie swojego bloga lub strony internetowej. Jeśli jesteś na początku drogi, chciałbym Ci przekazać, że na swojej stronie możesz zarabiać tak naprawdę na wiele różnych sposobów. Aby nie przytłoczyć się na początek zbyt dużą dawką informacji i sposobów – wyselekcjonowałem dla Ciebie dwa najpopularniejsze modele biznesowe, z których korzystają również największe portale w Polsce i na świecie. Obydwa rozwiązania możesz wdrożyć praktycznie od zaraz.

Dwa modele biznesowe do zarabiania na blogu

  1. Model reklamowy (zarabianie na reklamach). Szukasz reklamodawcy, który będzie chciał zareklamować się na Twoim blogu. Obecnie w internecie dostępne są bardzo przydatne narzędzia, dzięki którym poszukiwanie takich reklamodawców jest bardzo proste. Wystarczy zarejestrować się do popularnych systemów reklamowych, takich jak Google Adsense czy Adtaily. W modelu reklamowym możesz zarabiać za kliknięcia, odsłony lub wykonaną akcję. Najpopularniejszym na rynku jest model odsłonowy (CPM) i za kliknięcia (CPC).
  2. Model produktowy (zarabianie na produktach). Możesz za pomocą swojej strony sprzedawać gotowe produkty. Ja na swoim blogu sprzedaję własne ebooki i kursy internetowe. Przeglądając strony mojego bloga możesz natrafić na produkty takie jak:
    – Skazany na Sukces,
    – Najlepsze Wtyczki WordPress,
    – Jak napisać i wydać książkę i wiele innych.
    Jeśli nie masz doświadczenia w sprzedaży internetowej, polecam Ci najpierw spróbować sprzedać cudze produkty, zanim zajmiesz się produkcją swoich. Jest to dobry sposób na rozpoznanie, co sprzedaje się w internecie w tematyce, którą zajmujesz się na swoim blogu. Aby sprzedawać cudze produkty, możesz skorzystać z programów partnerskich, takich jak: Helion, Onepress, Złoty Program Partnerski, Nextranet itp.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.