Spis treści
Jak często trafiasz na oferty pozycjonowania z gwarancją? Ja – bardzo często, dlatego postanowiłem zabrać głos i opowiedzieć Ci o tego typu ofertach. Bardzo często klienci są narażeni na oszustwa ze strony firm pozycjonerskich. W poniższym materiale video omawiam najczęstsze praktyki firm pozycjonerskich. Czy oferty pozycjonowania stron z gwarancją pozycji rzeczywiście mają rację bytu? Czy firmy pozycjonerskie są w stanie zagwarantować Ci pierwszą pozycję w Google? Zapraszam do obejrzenia poniższego materiału video.
Pozycjonowanie stron z gwarancją – video
Google Keyword Planner
Skorzystaj z narzędzia Google Keyword Planner:
https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner
Aby użyć Planera słów kluczowych, zaloguj się na konto AdWords na https://adwords.google.pl, kliknij menu Narzędzia i wybierz „Planer słów kluczowych”. Pamiętaj, że anonimowe narzędzie propozycji słów kluczowych nie jest już dostępne. Jeśli jednak służyło Ci do innych celów, możesz znaleźć propozycje słów kluczowych za pomocą Planera słów kluczowych. Wystarczy aktywne konto AdWords.
Podsumowanie (gwarancja pozycji w Google)
- Korzystaj z narzędzia Google Keyword Planner. Pozwala ono oszacować zyski ze zdobycia pierwszego miejsca w Google. Możesz łatwo przeliczyć, czy koszt pozycjonowania jest dla Ciebie opłacalny.
- Nie ma czegoś takiego jak gwarancja pozycji. Zawsze może się znaleźć ktoś, kto ma większy budżet i może Cię przeskoczyć w rankingu Google. Jeśli ktoś mówi, że na 100% będziesz pierwszy – patrz następny podpunkt.
- Sprawdź w umowie, co się dzieje, jeśli gwarancja nie zostanie spełniona. Może być tak, że nic nie zapłacisz, a być może będziesz płacił stałą stawkę miesięczną, pomimo tego, że firma pozycjonerska nie osiągnęła efektów.
- Wymagaj od firmy pozycjonerskiej, aby udostępniła Ci listę linków, które zdobyła dla Twojej strony. Unikaj linków zdobytych z SWL (systemy wymiany linków). Sprawdź, czy linki nie są tylko z zagranicznych stron internetowych. Upewnij się, że linki są z dobrych jakościowo stron, które są wartościowe w oczach Google.
Danie gwarancji jest wg mnie praktycznie nie możliwe, google zmieniając algorytm jest w stanie obrócić rok pozycjonowania w – witryna spada na dalsze pozycje wyszukiwarki.
Gwarancja jest tutaj kwestią indywidualną samej firmy, więc czy ją da czy nie to jest mniej istotne dla nas. Firma nie osiągając gwarantowanej pozycji traci na tym pieniądze (bo przeważnie za gwarancje się płaci). Dobrze by było gdyby dana firma nie spieszyła się z osiągnięciem gwarantowanej pozycji, be jeśli będzie inaczej to może oznaczać to SWL’e i inne śmieciowe linki, co nie świadczy dobrze o firmie i wpływa nie korzystnie na SEO.