Dopasowania słów kluczowych w AdWords

Dzięki programowi Google AdWords możemy zdobyć nowych użytkowników na naszą stronę. Aby tego dokonać, musimy zbudować listę słów kluczowych, dzięki którym użytkownicy będą trafiać na naszą witrynę. Przewidzenie wszystkich możliwych słów jest wręcz niewykonalne. Dlatego program Google Adwords udostępnia opcje dopasowania słów kluczowych.

Istnieją cztery podstawowe dopasowania słów kluczowych:

  • Dopasowanie przybliżone;
  • Dopasowanie do wyrażenia;
  • Dopasowanie ścisłe;
  • Dopasowanie wykluczające.

Dopasowywanie słów kluczowych pozwala kontrolować poziom dopasowania wyszukiwanego hasła powodujący wyświetlanie reklamy na stronach wyszukiwania Google. Rozszerzając lub zawężając kierowanie słów kluczowych, można dotrzeć do żądanej grupy docelowej. Im ściślej są kierowane słowa kluczowe i reklamy, tym większa szansa dotarcia do potencjalnych klientów.
Centrum Edukacji Google Adwords

1) Dopasowanie przybliżone

Dopasowanie przybliżone polega na dopasowywaniu dowolnych fraz do tej, którą my wybraliśmy. Wystarczy, że użytkownik wpisze do wyszukiwarki użytą przez nas frazę (i już nie jest ważne, czy będą do tego jeszcze inne słowa). Jeśli użytkownik w swoim zapytaniu zawarł to co my wpisaliśmy jako frazę, to reklama będzie się wyświetlała. Będzie się działo tak nawet wtedy, gdy nasze słowa będą wpisane w innych przypadkach, np. w bierniku. Dla nowych użytkowników systemu AdWords dopasowanie przybliżone jest sporym uproszczeniem. Dzięki niemu uzyskamy wysoką liczbę odsłon reklamy.

Stosowanie: bez żadnych dodatkowych znaków (nawiasów, cudzysłowów i innych znaków interpunkcyjnych)
Przykład: internetowy marketing

W jakich przypadkach reklama będzie wyświetlana?
– internetowy marketing
– marketing internetowy
– skuteczny marketing internetowy
– pytania na temat internetowego marketingu
– internetowy skuteczny marketing

2) Dopasowanie do wyrażenia

W dopasowaniu do wyrażenia musi być zachowana kolejność i forma. Reklama pojawi się również wtedy, gdy użytkownik doda inne słowa przed lub za podaną przez nas frazą. Nie może jednak rozdzielać innymi słowami podanej przez nas frazy, ponieważ wtedy reklama się nie wyświetli. Musi być zachowana poadana przez nas kolejność słów oraz odpowiedni przypadek (np. mianownik).

Stosowanie: cudzysłów
Przykład: „internetowy marketing”

W jakich przypadkach reklama będzie wyświetlana?
– internetowy marketing szeptany
– skuteczny internetowy marketing
– internetowy marketing społecznościowy

W jakich przypadkach reklama nie będzie wyświetlana?
– tajniki internetowego marketingu
– internetowy skuteczny marketing
– marketing w internecie

3) Dopasowanie ścisłe

Dopasowanie ścisłe umożliwia dokładne precyzowanie, kiedy reklama ma się pojawić. Znacznie zawęża nam to pole do manewru, gdyż musimy znaleźć więcej dokładnych fraz, aby ściągnąć odpowiednio dużo użytkowników na swoją stronę. Nie możemy zdać się na automat, który sam dopasuje część frazy.

Stosowanie: nawiasy kwadratowe
Przykład: [internetowy marketing]

W jakich przypadkach reklama będzie wyświetlana?
– internetowy marketing

W jakich przypadkach reklama nie będzie wyświetlana?
– tani internetowy marketing
– skuteczny marketing
– marketing w internecie

4) Dopasowanie wykluczające

Dopasowanie wykluczające blokuje wyświetlenie się reklamy w przypadku wpisania określonej frazy. Jeśli nie chcemy, aby użytkownicy widzieli naszą reklamę np. na frazę „darmowy” to możemy wykluczyć tę frazę stosując znak minusa.

Stosowanie: znak minusa przed frazą
Przykład: „internetowy marketing” -darmowy

W jakich przypadkach reklama będzie wyświetlana?
– internetowy marketing
– tani internetowy marketing

W jakich przypadkach reklama nie będzie wyświetlana?
– darmowy internetowy marketing
– internetowy marketing darmowy

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

1 komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.