Spis treści
Dzisiaj chciałbym porozmawiać z Tobą na temat konkursu piosenki Eurowizji 2014. Temat ten nie jest dla mnie szczególnie interesujący, ale ze względu na wyniki finału – mam dla Ciebie kilka przemyśleń, które możesz wykorzystać w swoim biznesie. Dlaczego Conchita Wurst wygrała Eurowizję? Czy dlatego, że jest niezwykle uzdolniona? A może zadziałały inne czynniki?
Conchita Wurst (Eurowizja 2014) – dlaczego wygrała?
Zwycięstwo Conchity Wurst jest kolejnym potwierdzeniem, że wygrywa ten, kto potrafi wyróżnić się z tłumu. Podobnie jest z produktami i usługami na rynku internetowym. Jeśli potrafisz wyróżnić się wśród konkurencji, to prawdopodobnie osiągniesz sukces na rynku. Jeśli będziesz tylko przeciętny, zginiesz w tłumie, a o Twojej działalności dowie się zaledwie garstka osób.
Nie zawsze zwycięża ten, kto ma najlepszy produkt. Nawet jeśli masz najlepszy produkt, ale nie potrafisz go pokazać, nie potrafisz odpowiednio zaprezentować, wyróżnić go z tego co już aktualnie jest na rynku – to prawdopodobnie Twoje finanse nie będą zmierzały w dobrym kierunku.
Występ Conchity Wurst (Eurowizja 2014)
Zauważ, że Conchita Wurst wygrała pomimo tego, że nie miała najlepszego głosu na Eurowizji. Możemy oczywiście dyskutować o swoich gustach, jednak fachowcy od śpiewu podkreślają, że było wiele ciekawszych muzycznie piosenek. Natomiast nie wygrali. Dlaczego nie wygrali? Ponieważ nie potrafili wyróżnić się z tłumu. Nie potrafili zaprezentować się w szokujący, zadziwiający sposób. To zrobiła natomiast Conchita Wurst.
Cokolwiek robisz, postaraj się wyróżnić. Jeśli prowadzisz bloga, kanał na YouTube, sprzedajesz produkty – wyróżnij się! Żebyś mógł sięgnąć po więcej wiedzy o tej tematyce mogę polecić Ci trzy książki.
- Wyróżniaj się lub zgiń. Jak przetrwać w erze morderczej konkurencji? (Jack Trout, Steve Rivkin)
- Fioletowa krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny. (Seth Godin)
- Reklama uśmiechnięte ścierwo (Oliviero Toscani)
Conchita Wurst (Eurowizja 2014) – podsumowanie
Odcinając się zupełnie od tego, kim jest Conchita Wurst i co ona faktycznie myśli… Czy jest to kreacja wizerunku? Czy jest to po prostu sposób na wyrażenie siebie? Dla mnie odpowiedzi na te pytania są zbędne. W tym wypadku istotny jest natomiast efekt końcowy. Conchita Wurst zwyciężyła finał Eurowizji 2014 przez to, że potrafiła wyróżnić się z tłumu. Conchita była na ustach wszystkich – każdy dyskutował o tym, kim ona jest, a w internecie zaczęło pojawiać się wiele dowcipów i memów. Jest bardzo znane powiedzenie:
Nie ważne jak o Tobie mówią, ważne by mówili.
Niedaleko szukać. W Polsce mamy zespół Ich Troje, który osiągnął wielki sukces. Jednym z fundamentów sukcesu była kontrowersyjna postać Michała Wiśniewskiego. Gdyby nie on, zespół mógłby się rozmyć wśród innych występujących na rynku. O Michale częściej mówili negatywnie niż pozytywnie, a mimo to ludzie kupowali płyty i tłumnie chodzili na koncerty. Jeśli jesteś nijaki – nikt nawet nie zwróci na Ciebie uwagi. Nie będziesz ani dobry, ani zły – będziesz nijaki! Jeśli będziesz natomiast unikalny i niepowtarzalny, masz olbrzymią szansę na wielki sukces. Wyróżnij się, a Twój biznes dostanie skrzydeł!
Conchita to facet, nie kobieta. 😛 swoją drogą głos miał naprawdę fajny.
Lissa, ciężko stwierdzić czy facet 😉 Pseudonim artystyczny to Conchita (Kicia – ta Kicia) Wurst (Kiełbasa – ta Kiełbasa), czyli zarówno imię i nazwisko wskazuje na kobietę 😉