Google Analytics to narzędzie, którego przedstawiać raczej nie trzeba 🙂 Od jakiegoś czasu możemy w panelu GA skorzystać z nowej opcji. Funkcja nazywa się „Analytics w treści strony„. Na razie działa jako wersja testowa (beta). Jej angielski odpowiednik to In-Page Analytics. Wcześniej mieliśmy coś takiego jak „nakładka witryny”, jednak jej działanie pozostawiało wiele do życzenia. Tym razem mamy nieco bardziej dopracowane narzędzie, wyposażone w przyjazne dymki z procentami i ilościami kliknięć.
Korzystając z „Analytics w treści strony” możemy zobaczyć dokładnie, które elementy strony cieszą się największą popularnością wśród użytkowników. Wskaźniki kliknięć są jasnym dowodem, z których elementów strony należałoby zrezygnować, a które zostawić w obecnej postaci. Narzędzie szczególnie się przyda przy analizie przydatności poszczególnych fragmentów strony. Dzięki takim raportom możemy wysunąć wnioski na temat konkretnych zmian w witrynie. Z pewnością przyda się wielu webmasterom i specjalistom od usability.
Z nowej funkcji In-Page Analytics możesz skorzystać logując się do panelu GA i klikając:
TREŚĆ > ANALYTICS W TREŚCI STRONY.
Poniżej filmik In-Page Analytics – visual context for Google Analytics:
Wreszcie się wzięli za to. Jeśli chodzi o tę funkcję to Analytics pozostawał daleko w tyle za konkurencją. Konkurenci już dawno udostępniają przeróżne mapy kliknięć. Akurat problem jest taki, że z reguły są to płatne rozwiązania. Dobrze że Google nie pobiera opłat za tak fantastyczne usługi…