Dynamiczne reklamy Google Adwords (Dynamic Search Ads)

Wielu przedsiębiorców korzysta z możliwości narzędzia Google Adwords. Z przeprowadzonych przeze mnie rozmów wynika jednak, że stosunkowo mało osób wie o reklamach Dynamic Search Ads (dynamiczne reklamy w wyszukiwarce). Jest to sposób generowania reklam, który bazuje na nieco innym mechaniźmie niż standardowe reklamy Google Adwords.

Tradycyjny model tworzenia reklamy w Google Adwords polega na podawaniu słów kluczowych, na bazie których reklama wyświetli się określonemu użytkownikowi. W Dynamic Search Ads mamy nieco inną sytuację, bo to automat decyduje komu wyświetlić reklamę. Mechanizm ten dopasowuje reklamę do treści, jaką masz na konkretnej stronie docelowej. A to oznacza, że nie ma potrzeby mozolnego wyszukiwania słów kluczowych, na które chcesz kierować kampanie Adwords.

Dynamiczne reklamy Google Adwords przydadzą się szczególnie osobom, które posiadają bardzo duże strony internetowe. Dzięki Dynamic Search Ads można zaoszczędzić sporo czasu, gdyż wystarczy określić miejsca docelowe w swojej witrynie, do której mają być utworzone reklamy.

Jak stworzyć dynamiczną reklamę Google Adwords?

Poniżej znajdziesz przepis na szybkie stworzenie kampanii na bazie reklam, które będą generowane dynamicznie. Zakładam, że znasz podstawy tworzenia kampanii w Google Adwords, dlatego skupiłem się w tym opisie przede wszystkim na kluczowych elementach.

1. Tworzymy kampanię Dynamic Search Ads

  • Klikamy NOWA KAMPANIA „Tylko sieć wyszukiwania” i przechodzimy do ustawień.
  • Zaznaczamy opcje „dynamiczne reklamy w wyszukiwarce”.
  • Wpisujemy nazwę kampanii, wielkość budżetu i domenę witryny.

dsa1

2. Tworzymy grupę reklam

  • Standardowo – jak w przypadku każdej kampanii Google Adwords, należy utworzyć grupę reklamową. Różnica jest taka, że NAGŁÓWEK jest generowany dynamicznie i nie możemy go zmienić.
  • Uzupełniamy pozostałe części (opis i wyświetlany URL).

dsa2

3. Wybieramy automatyczne miejsca docelowe

W najprostszej postaci można wybrać kierowanie na cały serwis internetowy. Wówczas w Google promowane będą wszystkie strony z tej konkretnej domeny. Możesz jednak zawęzić kampanię np. do określonej sekcji strony. Załóżmy, że chcesz promować tylko strony tagów. Wówczas (na przykładzie mojego bloga) mógłbym tak zdefiniować miejsce docelowe:
dsa3

Podsumowanie

W tych trzech prostych krokach można stworzyć w pełni działającą kampanię, która będzie generowała dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google. Polecam ją szczególnie właścicielom dużych witryn, gdzie przygotowanie tradycyjnej kampanii pod wszystkie podstrony jest bardzo czasochłonne. Dzięki dynamicznym reklamom w wyszukiwarce możemy znacznie obniżyć koszt za kliknięcie (CPC), szczególnie w przypadku serwisów bazujących na dużej ilości contentu. Dynamic Search Ads śmiało można również wprowadzać na mniejszych stronach internetowych. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, czy kierowanie na konkretne słowa kluczowe nie przyniesie więcej konwersji i zysków niż reklamy generowane dynamicznie.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

2 komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Testuję od jakiegoś czasu wyszukiwania dynamiczne i w moim przypadku klikalność jest wyższa od standardowych. A jak jest w Twoim przypadku Arkadiuszu?

    • Stosuję tylko u klientów na większych serwisach i kampanie bardzo dobrze działają. W większości przypadków lepsze CTRy na reklamach dynamicznych. Wskaźniki na stronie typu bounce rate, czas przebywania na stronie itp. – podobne jak w przypadku tradycyjnych kampanii. Jednym słowem – reklamy dynamiczne są świetną alternatywą dla tradycyjnych kampanii. Można oczywiście puszczać je jednocześnie. Nie testowałem na razie na witrynach ecommerce, więc nie wiem czy kampanie równie dobrze się sprawdzą w przypadku stron sprzedażowych.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.