Planowanie publikacji postów na FanPage (Facebook)

Wielu specjalistów od marketingu internetowego używa na co dzień możliwości, jakie daje najpopularniejszy serwis społecznościowy Facebook. Niestety funkcji jest na tyle dużo i cały czas są rozbudowywane, że trudno za wszystkim nadążyć. Jest jednak funkcja, o której nie powinien zapominać żaden szanujący się specjalista: planowanie publikacji postów.

Planowanie postów na fanpage Facebooka to bardzo użyteczna funkcjonalność. Po pierwsze możemy z góry zaplanować kampanię marketingową z konkretnymi datami publikacji postów. Oprócz tej oczywistej zalety, dochodzą elementy związane ze skutecznością postów w określonych godzinach. Wszak wiadomo, że społeczność Facebooka jest najbardziej aktywna wieczorami, aczkolwiek może nie musi być to regułą, gdy weźmiemy pod uwagę inne, istotne czynniki.

Aktywność użytkowników może być też związana z konkretną branżą. Fani dobrej whisky mogą się aktywować dopiero po godzinie 20:00, podczas gdy fanpage z ubrankami dla dzieci może mieć swoje optimum nawet w godzinach południowych. Dlatego warto wykorzystać tę wiedzę do tego, aby opublikować post w czasie największej aktywności użytkowników lub jeszcze lepiej – wtedy, gdy najchętniej dokonują konwersji na naszej stronie.

Jak zaplanować publikację posta na FanPage Facebooka?

Aby zaplanować publikację posta:

  • Zacznij tworzyć post w górnej części osi czasu strony.
  • Kliknij ikonę obok opcji OPUBLIKUJ i wybierz opcję ZAPLANUJ.
  • W opcji HARMONOGRAM PUBLIKACJI wybierz datę i godzinę publikacji posta.
  • Kliknij opcję ZAPLANUJ.
[images style=”5″ image=”http://webito.pl/wp-content/uploads/2016/05/planowanie-posta-na-facebooku.png” top_margin=”10″ width=”444″ align=”center” top_margin=”0″ full_width=”Y” alt_text=”Planowanie posta na Facebooku”]

Dzięki tej funkcjonalności możesz znacząco podnieść skuteczność swoich działań marketingowych. Dodam też, że warto przeprowadzić test na swoich fanach. Statystyki Facebooka powiedzą Ci dokładnie, który post miał największy zasięg i wygenerował najwięcej polubień czy kliknięć. Oczywiście nie tylko godzina publikacji ma znaczenie, ale wiele innych czynników. Przeprowadzając test, najlepiej publikować posty o podobnej tematyce i podobnym ładunku emocjonalnym. Jeśli działasz na Facebooku, planowanie publikacji postów powinno stać się jednym z ciekawszych rozwiązań, które pozwoli Ci jeszcze skuteczniej rozwinąć swój biznes.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.