Przedstawiam Ci fragment mojego ostatniego szkolenia SEKRETY POZCYJONOWANIA, które odbyło się na żywo w Gdańsku. Fragment przedstawia obecną sytuację na rynku wyszukiwarek (I kwartał 2014 roku). Najnowsze dane można uzyskać przeglądając wykresy Rankingu Gemius. Zapis VOD ze szkolenia można można zdobyć na oficjalnej stronie produktu. Aktualnie trwa przedsprzedaż szkolenia (specjalny rabat 67% obwiązuje do 9 sierpnia 2014 roku).

Fragment szkolenia „Sekrety Pozycjonowania” (video)

Historia wyszukiwarki Google

W nagraniu krótko omawiam historię polskiego runku wyszukiwarek. Pamiętam jeszcze te czasy, kiedy udział wyszukiwarek przedstawiał się w Polsce mniej więcej tak:

  • Wyszukiwarka Onet.pl – 30% udziału w rynku,
  • Wyszukiwarka WP.pl – 30% udziału w rynku,
  • Wyszukiwarka Google – 30% udziału w rynku,
  • Pozostałe wyszukiwarki – 10% udziału w rynku.

Jeśli nie pamiętasz tych czasów, uwierz mi, że rywalizacja była bardzo ciekawa. Jeszcze wcześniej dominowały głównie polskie portale i to właśnie tam użytkownicy wyszukiwali informacje. Z biegiem czasu znaczący udział zaczął zdobywać Google. Dziś możemy powiedzieć – król jest tylko jeden – i jest nim Google. Wspomniany Onet czy WP zaczęły korzystać z silnika Google. Dominacja tej wyszukiwarki jest na tyle duża, że dziś trudno sobie wyobrazić realną konkurencję dla niej. Kto wie – może kiedyś doczekamy się znaczących zmian – w końcu nic nie trwa wiecznie 🙂

Podsumowanie

Tak czy inaczej – warto śledzić poczynania przede wszystkim wyszukiwarki Google. To właśnie ona potrafi dostarczyć Twojej stronie olbrzymiego ruchu, co bezpośrednio przełoży się na Twoje zarobki. Jeśli chcesz poznać największe tajemnice Google, dzięki którym będziesz zarabiać więcej – zapraszam na stronę SEKRETY POZYCJONOWANIA. Życzę powodzenia i wysokich pozycji 🙂


Arkadiusz Podlaski
Arkadiusz Podlaski

Ekspert marketingu internetowego. Właściciel agencji interaktywnej Webito. Twórca platformy szkoleniowej KursyInternetowe.pl. Trener, certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom zwiększać zyski, wykorzystując marketing internetowy.