Wyszukiwarka Google – fragment ze szkolenia „Sekrety Pozycjonowania”

Przedstawiam Ci fragment mojego ostatniego szkolenia SEKRETY POZCYJONOWANIA, które odbyło się na żywo w Gdańsku. Fragment przedstawia obecną sytuację na rynku wyszukiwarek (I kwartał 2014 roku). Najnowsze dane można uzyskać przeglądając wykresy Rankingu Gemius. Zapis VOD ze szkolenia można można zdobyć na oficjalnej stronie produktu. Aktualnie trwa przedsprzedaż szkolenia (specjalny rabat 67% obwiązuje do 9 sierpnia 2014 roku).

Fragment szkolenia „Sekrety Pozycjonowania” (video)

Historia wyszukiwarki Google

W nagraniu krótko omawiam historię polskiego runku wyszukiwarek. Pamiętam jeszcze te czasy, kiedy udział wyszukiwarek przedstawiał się w Polsce mniej więcej tak:

  • Wyszukiwarka Onet.pl – 30% udziału w rynku,
  • Wyszukiwarka WP.pl – 30% udziału w rynku,
  • Wyszukiwarka Google – 30% udziału w rynku,
  • Pozostałe wyszukiwarki – 10% udziału w rynku.

Jeśli nie pamiętasz tych czasów, uwierz mi, że rywalizacja była bardzo ciekawa. Jeszcze wcześniej dominowały głównie polskie portale i to właśnie tam użytkownicy wyszukiwali informacje. Z biegiem czasu znaczący udział zaczął zdobywać Google. Dziś możemy powiedzieć – król jest tylko jeden – i jest nim Google. Wspomniany Onet czy WP zaczęły korzystać z silnika Google. Dominacja tej wyszukiwarki jest na tyle duża, że dziś trudno sobie wyobrazić realną konkurencję dla niej. Kto wie – może kiedyś doczekamy się znaczących zmian – w końcu nic nie trwa wiecznie 🙂

Podsumowanie

Tak czy inaczej – warto śledzić poczynania przede wszystkim wyszukiwarki Google. To właśnie ona potrafi dostarczyć Twojej stronie olbrzymiego ruchu, co bezpośrednio przełoży się na Twoje zarobki. Jeśli chcesz poznać największe tajemnice Google, dzięki którym będziesz zarabiać więcej – zapraszam na stronę SEKRETY POZYCJONOWANIA. Życzę powodzenia i wysokich pozycji 🙂

Arkadiusz Podlaski

Ekspert marketingu internetowego, właściciel firmy szkoleniowej Yedu. Trener, certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom zwiększać zyski, wykorzystując skuteczny marketing internetowy.

Zobacz wszystkie artykuły

9 komentarzy

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Prawda prawda. Ja za bardzo nie pamiętam tych czasów. Dla mnie od zawsze Google był nr 1. I raczej nikt go z tego miejsca nie zdetronizuje…

    • Czas pokaże 🙂 Tak jak pisałem nic nie trwa wiecznie 🙂 Co ciekawe, Google wcale nie był pierwszą wyszukiwarką na świecie, a mimo to prześcignął całą konkurencję i stał się światowym gigantem. Z pewnością jeszcze długi czas pozostanie jako nr1 🙂

  • Google królem, są wyspecjalizowani i zawzięci. Nasze ‚wyszukiwarki’ to rozlazłe twory, które chcą być wszystkim i niczym, a przy okazji serwują ohydną zawartość.

    • Polskie portale już dawno przesiadły się na silnik Google. Tak jak zasugerowałeś – nie można być dobrym we wszystkim. Portale przede wszystkim skupiają się na dostarczaniu informacji/newsów. Celem Google była przede wszystkim wyszukiwarka i dzięki temu, opracowali bardzo dobry produkt, który zdystansował całą konkurencję. Niemalże wszystkie portale przerzuciły się na silnik Google, ponieważ wiedzieli, że dzięki temu mogą zachować użytkowników u siebie.

  • Google jest najlepsze ponieważ wyświetla najlepiej dopasowane wyniki wyszukiwania, które nie były by aż tak precyzyjne gdyby nie praca pozycjonerów 😉

  • Ja pamiętam czasy jak onet miał jakieś 90% rynku wyszukiwania w Polsce, a Google było jeszcze czymś nie znanym – 95-96 rok. Prywatnie z internetem można było się polączyć jedynie przez modem, a mój szef za stałe łącze w tamtym czasie płacił kilka tys zł za przepustowość 128kb 🙂

    Co do samego G, to przez 15 lat istnienia na rynku stworzył on beton niemalże nie do przebicia dla innych wyszukiwarek. Beton ten jednak powoli zaczął się wykruszać dzięki ich ostatnim poczynaniom dzięki którym mamy coraz większy bajzel w wynikach i coraz więcej ludzi korzysta z alternatywnych wyszukiwarek, aby znaleźć coś sensownego.

    Nie znaczy to oczywiście, że beton całkowicie pęknie. Osobiście jestem przeciwny monopolom gdyż to konkurencja wymusza odpowiednią jakość . sprawa też, że firma klienta traktuje jak człowieka z krwi i kości, a nie tylko dojna krowę, której trzeba podkręcać śrubę non stop aby ja lepiej doić z każdym rokiem.

    Ja będzie zobaczymy, jednak pewny jestem że wcześniej czy później G zacznie tracić rynek. Gdyby jeszcze 10 lat temu ktoś powiedział, że klienci zaczną odpływać od M$ to każdy niemal specjalista polecił by mu dobrego psychiatrę. Dzisiaj ten trend jest już widoczny, szczególnie gdy coraz więcej osób zaczyna używać urządzeń w oparciu o Mac Os lub Androida, a nie Window$, tak samo kiedyś i będzie z Google.

    Ono chyba i zdaje sobie z tego sprawę, a można to zobaczyć po przykładzie wykupu coraz to nowych platform nie związanych z ich początkową działalnością.

    • Aż nie chce się wierzyć, że to już prawie 20 lat minęło od tego czasu 🙂 Też pamiętam jak chodziło się do kafejek internetowych, żeby posiedzieć trochę na internecie 🙂 Mimo wszystko Google długo utrzymuje swój fotel lidera i raczej nie prędko z niego spadnie. Też jestem jednak zdania, że nic nie trwa wiecznie i w końcu pojawia się dobre alternatywy.

  • ps. usuń pole Witryna Internetowa jeśli nie masz zamiaru publikować linków na swoim blogu. Wprowadza to w błąd internautów, a mnie kojarzy się z notorycznym usuwaniem odnośników przez nieuczciwych włascicieli katalogów kiedyś. Link jest naturalnym zjawiskiem w internecie, a pan jako specjalista za jakiego się uważa powinien to najlepiej wiedzieć. Pozdrawiam.

    • Odik, usunąłem publikację linków w komentarzach, ponieważ pojawia się mnóstwo SPAMu + wiele starych linków kierowało do stron, które nie istnieją. W zamian za to, publikuję linki autorów na stronie głównej i wszystkich podstronach (prawa kolumna). Pojawiają się linki tylko do 5 autorów, którzy zostawili ostatni komentarz. Dzięki temu na mojej stronie pojawiają się tylko aktualne linki i dodatkowo nagradzam komentujących za aktywność.

      Podsumowując, linki autorów się pojawiają, ale nie bezpośrednio przy komentarzu, dlatego nie usunę pola „witryna internetowa”.

Arkadiusz Podlaski

Ekspert marketingu internetowego, właściciel firmy szkoleniowej Yedu. Trener, certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom zwiększać zyski, wykorzystując skuteczny marketing internetowy.