Wielki sukces KSW (na przykładzie KSW 27)

Tym razem chciałbym porozmawiać z Tobą na dość nietypowy temat, którym normalnie się nie zajmuję. Chodzi mi o KSW (Konfrontacja Sztuk Walki) – organizacja, która od 10 lat promuje walki MMA. Przed nami kolejna gala KSW 27, w której wystąpi między innymi Mariusz Pudzianowski. Trzeba przyznać, że KSW odniosło wielki sukces w Polsce, a być może już wkrótce poza granicami naszego kraju. Jak to się stało, że KSW stało się tak popularne?

Wielki sukces KSW (przyczyny sukcesu)

https://www.youtube.com/watch?v=OcBrZMZ5GI0

Dzisiaj KSW to wielkie, sportowe wydarzenie. Wielu kibiców oczekuje przez wiele miesięcy każdej kolejnej gali. Trzeba przyznać, że wszystko, co wychodzi spod marki KSW jest bardzo profesjonalne. Zwiastuny i zapowiedzi każdej kolejnej gali są na najwyższym poziomie (widać rękę profesjonalisty). Z każdym dniem dowiadujemy się nowych informacji o zbliżającym się wydarzeniu KSW, więc apetyt kibiców cały czas rośnie.

Można to nazwać czymś w stylu Hollywood Marketing. Tak jak powstaje film w Hollywood – twórcy systematycznie udostępniają szczątkowe informacje o filmie, aby cały czas podkręcać emocje z nim związane. Ludzie zaczynają o filmie rozmawiać i wyczekiwać, aż pojawi się w kinie. Już w pierwszy dzień premiery film musi zarobić znacznie więcej niż wyniosły jego koszty. Wtedy można mówić o sukcesie. Z KSW jest podobnie. Różnica jest taka, że właściciele KSW już przed wydarzeniem wiedzą, czy gala na siebie zarobi (wcześniejsza sprzedaż biletów).

Niewątpliwie do popularyzacji KSW przyczynił się Mariusz Pudzianowski. Zaangażowanie go do walk przyciągnęło tłumy wiernych fanów. Wiadomo – gwiazda/celebryta najwyższego formatu, pozwoliła skutecznie przełożyć popularność Pudziana na popularność KSW. Przeciętni widzowie dopiero później poznawali takie nazwiska jak Chalidow czy Materla. Wszystko zaczynało się powoli nakręcać.

Warto docenić podejście do organizacji każdego wydarzenia KSW. Wszystko jest robione jako swego rodzaju SHOW. To nie jest zwykłe wydarzenie, to wielkie SHOW, które ma ludzi bawić, angażować i dostarczać niezapomnianych emocji. Jakie wnioski możesz wyciągnąć z tak prowadzonego marketingu dla swojego biznesu? Czy KSW może być inspiracją dla Twoich działań marketingowych? Z pewnością tak. Oto kilka wniosków, które same się nasuwają:

  1. Warto się wyróżnić na rynku.
  2. Działaj profesjonalnie (najwyższej jakości informacje i zwiastuny przed premierą)
  3. Stosuj Hollywood Marketing (przygotuj klienta na produkt, niech czeka na jego premierę).
  4. Do promocji produktu ściągnij gwiazdę/celebrytę z Twojej branży (np. przeprowadź z nim wywiad).
  5. Pierwszy dzień premiery produktu powinien pokryć co najmniej wszystkie koszty jego wytworzenia.

KSW 27 – zwiastun

KSW 27 – zapowiedź