Być może nie raz zastanawiałeś się jak podnieść pozycję swojej strony w Google. Jednym z podstawowych czynności jest wykonanie audytu strony. Aby się jednak do tego zabrać, przydałoby się solidne narzędzie, które pozwoli nam dokładnie sprawdzić aktualny stan witryny w wyszukiwarkach i serwisach społecznościowych. Po wstępnej analizie można przejść do bardziej skomplikowanych rzeczy jak: analiza konkurencji, analiza fraz kluczowych, wyznaczenie fraz z potencjałem, strategia seo itd.

We wszystkich tych etapach pomoże nam narzędzie Searchmetrics.com. Jest to jedno z bardziej zaawansowanych na rynku narzędzi, które używane jest w bardzo wielu krajach – również w Polsce. Alternatywą dla tego produktu jest np. polski SemStorm, o którym też zostanie wkrótce nakręcony materiał video. Dzięki temu będziesz mógł „od środka” przejść przez kolejne funkcjonalności, by na samym końcu wykonać audyt seo, dzięki któremu zwiększysz ruch z Google.

Searchmetrics możesz kojarzyć między innymi z Search Ranking Factors. Jest to coroczny raport, który dostarcza wiedzy na temat najważniejszych czynników rankingu Google.

Blog Searchmetrics:
http://blog.searchmetrics.com/

Search Ranking Factors:
http://www.searchmetrics.com/knowledge-base/ranking-factors/

Cena narzędzia Searchmetrics

Cena narzędzia Searchmetrics nie jest najniższa. Dla przedsiębiorcy, który nie jest właścicielem np. agencji marketingowej – zakup tego narzędzia może okazać się zbędny. W najtańszej opcji trzeba wyłożyć 69 dolarów na miesiąc. Przy założeniu, że korzystamy przez cały rok, robi się z tego pokaźna sumka. Dla małych firm – lepszym rozwiązaniem będzie znalezienie specjalisty/agencji, która ma dostęp do takiego narzędzia i za drobną opłatą wygeneruje nam raport z kluczowymi parametrami naszej witryny.

searchmetrics-ceny

Podsumowanie

Searchmetrics nie jest z pewnością narzędziem tanim. Korzystają z niego głównie większe agencje SEO/SEM. Searchmetrics pozwala szybko sprawdzić stan witryny w Google, wyszukać najlepsze frazy kluczowe, sprawdzić konkurencję oraz pozyskać inne, cenne informacje – przydatne przy wykonywaniu audytu SEO. Alternatywą dla tego narzędzia jest chociażby polski SemStorm, który wkrótce również zostanie przetestowany na tym blogu pod kątem funkcjonalności i porównany do Searchmetrics. A z jakich narzędzi do optymalizacji strony Ty korzystasz?

Test Searchmetrics (recenzja, opinie):


Arkadiusz Podlaski
Arkadiusz Podlaski

Trener, certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom zwiększać zyski, wykorzystując skuteczny marketing internetowy.