Często jestem pytany o zagadnienia związane z SEO. Jak wiadomo – w tych tematach kluczowe jest, aby pozycjonować konkretne frazy kluczowe na najwyższe miejsca w Google. Dzięki temu zdobywamy ruch, który bardzo prosto możemy przeliczyć na złotówki. Co jednak zrobić, aby pozycjonowanie było maksymalne efektywne? Sposobów jest całkiem sporo, ale jednym z istotnych elementów jest zadbanie o monitoring fraz kluczowych, dzięki czemu będziemy w stanie zweryfikować skuteczność działań SEO.

Postanowiłem zatem przetestować kilka narzędzi do monitorowania pozycji w Google. Na pierwszy ogień testów poszło narzędzie SeoStation. Jest to jedno z popularniejszych rozwiązań na rynku, ale konkurencja ma również sporo do zaoferowania w tym temacie. Z konkretnymi porównaniami wstrzymam się do czasu przetestowania kolejnych narzędzi.

Korzyści narzędzia SeoStation

Oto kilka kluczowych funkcjonalności, które mogą Ci się przydać w osiąganiu wyższych pozycji w Google:

  • Monitoring Google dla urządzeń stacjonarnych i mobilnych;
  • Wykresy dzienne oraz miesięczne;
  • Alerty – powiadomienia o spadkach/wzrostach pozycji;
  • Możliwość wykluczenia map Google z monitoringu;
  • Dodatkowe ustawienia dla subdomen;
  • Własne adnotacje na wykresach;
  • Integracja z Google Analytics;
  • Raportowanie (PDF, CSF, powiadomienia email oraz dostępne API);
  • Zarządzanie klientami i kosztorysy pozycjonowania;
  • Bieżąca analiza przychodów;
  • Lista zadań do zrobienia;
  • Baza wiedzy w postaci bloga.

Cennik narzędzia SeoStation

Narzędzie SeoStation nie jest najtańszym narzędziem na rynku. Z pewnością można znaleźć korzystniejsze cenowo rozwiązania, ale pamiętaj że zawsze jest jakieś ale… Droższe narzędzia oferują z reguły dodatkowe funkcjonalności, które mogą usprawnić Twoją pracę. Dla innych z kolei mogą okazać się nieprzydatne.

Jeśli chcesz przetestować to narzędzie możesz skorzystać z opcji FREE, gdzie otrzymasz możliwość dodania jednej domeny i trzech fraz kluczowych. Jest to bardzo mało, więc jeśli poważnie traktujesz swoją działalność, w przypadku SeoStation będziesz musiał zainwestować minimum 27 zł miesięcznie (w opłacie rocznej 275,40 zł). Poniżej zamieszczam szczegółowy cennik:

seostation-cennik

Podsumowanie narzędzia SeoStation

SeoStation nie jest moim ulubionym narzędziem do monitoringu fraz kluczowych, ale z pewnością darzę go dużą sympatią. Podoba mi się prostota i przejrzystość. Początkująca osoba nie powinna mieć problemów ze zrozumieniem wszystkich funkcjonalności.

Dodatkową wartością są kosztorysy i zarządzanie klientami (bardzo przydatne dla agencji lub specjalistów SEO, którzy współpracują z wieloma klientami). Wykresy raz kluczowych można – po uprzednim połączeniu – zestawiać z danymi Google Analytics.

Podsumowując jednym zdaniem – SeoStation jest jednym z ciekawszych na rynku narzędzi do monitorowania fraz kluczowych i z pewnością warto się nim zainteresować.


Arkadiusz Podlaski
Arkadiusz Podlaski

Ekspert marketingu internetowego. Właściciel agencji interaktywnej Webito. Twórca platformy szkoleniowej KursyInternetowe.pl. Trener, certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom zwiększać zyski, wykorzystując marketing internetowy.