Świadome zakupyMówi się, że człowiek jest istotą racjonalną. Jednak gdyby popatrzeć na to, jakich zakupów dokonują nieraz ludzie – można by odważyć to zdanie, a nawet je obalić. Nasze zakupy bowiem najczęściej opierają się na naszych emocjach. Badania wykazują, że większość decyzji o zakupach zapada dopiero w sklepie, a nie domu – tak jak moglibyśmy przypuszczać. To właśnie za sprawą emocji wkładamy kolejne produkty do koszyka. Natomiast później, żywając racjonalnych argumentów, próbujemy uzasadnić swoje decyzje.

Czasem nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo nieracjonalnego zakupu właśnie dokonujemy. Górę biorą emocje, chęć posiadania jest nieodparta. Dopiero będąc już w domu, emocje opadają, zaczynamy szukać logicznego uzasadnienia naszego zakupu. Często dochodzimy do wniosku, że dany produkt jest nam zupełnie niepotrzebny. Często też wymyślamy sobie różne argumenty, które usprawiedliwią naszą decyzję. Staramy się sami przed sobą udowodnić, że dokonaliśmy słusznego wyboru.

Tę publikację kieruję przede wszystkim do osób, które chcą kontrolować swoje wydatki, udając się do hipermarketów. Moim celem jest, abyś, jako klient, świadomie podejmował decyzje o włożeniu kolejnego produktu do koszyka.

Jakby nie patrzeć – kupujemy coraz więcej, mamy coraz więcej, przejadamy coraz więcej. Stajemy się bogatszym narodem, który z każdym dniem może pozwolić sobie na jeszcze większą konsumpcję. Uważajmy jednak na to, co wkładamy do koszyka. Nasze zakupy są bowiem w głównej mierze sterowane przez marketingowych manipulatorów. Zanim wybierzemy się do sklepu, oni już wiedzą, co my kupimy. W hipermarketach wszystko jest starannie zaplanowane. Klienci mają być jak osły, którym podtyka się „marchewkę na kiju”. W tej nierównej walce nie mamy szans, dopóki nie poznamy technik i tricków, którymi posługują się hipermarkety.

Warto też przeczytać tę książkę choćby ze zwykłej konsumenckiej ciekawości. Każdy z nas codziennie dokonuje różnych zakupów. Część z nich zapewne dokonywana jest w hipermarketach. Warto zatem wiedzieć, jak jesteśmy manipulowani każdego dnia, w każdej minucie, w każdej sekundzie naszego życia.

KUP TERAZ
[bra_border_divider]

Opinie klientów

Marketing Społecznościowy - okładka[/one_third]

OPINIE CZYTELNIKÓW

SPIS TREŚCI

1. Wstęp
1.1. Nie tak dawno temu…
1.2. Magia hipermarketów
1.3. Co zyskasz, czytając tę publikację?
1.4. O autorze słów kilka

2. Hipermarkety – wprowadzenie
2.1. Historia i rozwój hipermarketów
2.2. Dlaczego hipermarkety odniosły taki sukces?
2.3. Efekty społeczne istnienia hipermarketów
2.4. Shopoholizm – choroba XXI wieku

3. Źródła oddziaływań
3.1. Gazetki reklamowe
3.2. Zapraszamy do środka
3.3. Uśmiechnięte roboty
3.4. Zabawy z cenami
3.5. Programy lojalnościowe
3.6. Kasy, kasjerki i kasjerzy

4. Psychologia klienta
4.1. Czeski sen
4.2. Reguła wzajemności
4.3. Społeczny dowód słuszności
4.4. Niedostępność
4.5. Efekt aureoli
4.6. Cena a faktyczna wartość produktu
4.7. Magiczne słowa i slogany
4.8. Dysonans podecyzyjny

KUP TERAZ