Ludzie korzystają z internetu nie tylko w pracy i domu. Dziś robią to wszędzie i o każdej porze — leżąc w łóżku, odpisują na e-maile; siedząc na ławce w parku, przeglądają repertuar kin; podróżując pociągiem, sprawdzają, co nowego na Facebooku; robiąc zakupy, porównują ceny towarów w innych sklepach. Szybki rozwój internetu sprawia, że codziennie jesteśmy zasypywani setkami informacji, przez co czasem trudno znaleźć tę, której właśnie szukamy. To dlatego coraz mniejszą moc mają tradycyjne media oraz klasyczne formy przekazu.

Twoje działania marketingowe i PR-owe powinny rozwijać się w stronę, w którą ewoluują media, a gorącym tematem na dziś są serwisy społecznościowe. Marketerzy dostrzegają ogromny potencjał tego typu narzędzi, stopniowo przenosząc siły i środki do nowego wirtualnego świata, gdzie treści kreowane są przez samych użytkowników. Jest o co walczyć, bo działania reklamowe i PR-owe w portalach społecznościowych są tańsze niż w tradycyjnych środkach przekazu. Właściwie poprowadzone będą także skuteczniejsze niż reklama w gazetach, radiu i telewizji. Trzeba tylko wiedzieć, JAK TO ZROBIĆ!Marketing Społecznościowy -
 okładka

Marketing Społecznościowy w praktyce:

  • Skorzystaj z możliwości integracji swoich stron z serwisami społecznościowymi.
  • Ucz się na cudzych błędach — przeczytaj o spektakularnych porażkach i sukcesach marketerów w social media.
  • Poznaj tajniki marketingu wirusowego, szeptanego oraz marketingu rekomendacji.
  • Zrób dokładny przegląd portali towarzyskich, multimedialnych i biznesowych pod kątem przydatności reklamowej.
  • Sprawdź, jak dzielić się swoją wiedzą i kreować wizerunek eksperta.

Rzeczpospolita

Działania marketingowe i piarowe powinny rozwijać się w stronę, w którą ewoluują media, a gorącym tematem na dziś są serwisy społecznościowe. Reklama w portalach społecznościowych jest tańsza i skuteczniejsza niż w tradycyjnych środkach przekazu – gazetach, radiu czy telewizji. Książka podpowiada, jak to robić.

KUP TERAZ

Napisali o mnie:

Marketing Społecznościowy: Opinie

Marketing Społecznościowy - okładka

Arkadiusz Podlaski przede wszystkim posługuje się bardzo przyjemnym językiem i sposobem pisania. Dzięki temu, jego poradnik czyta się szybko i w miłej atmosferze. Czułam, jakby autor ze mną rozmawiał, proponował mi rozwiązania dla firmy i reklamy dla niej. Jest to trudne do osiągnięcia w tego typu pozycjach, a tutaj udało się to doskonale. Książka ta jest kopalnią wiedzy o marketingu społecznościowym, o zasadach promowania firmy i poszczególnych produktów w szeroko pojętej sieci.
Klaudia – właścicielka serwisu Herbatka z książką

Główną zaletą tej publikacji jest jej rozmach. Znajdziemy w niej bowiem wszystko co potrzebne jest nam do skutecznej i efektywnej działalności w serwisach takich jak Facebook, Twitter czy GoldenLine. Począwszy od bardzo szczegółowych opisów każdego z nich, poprzez narzędzia dzięki którym mamy szansę odnieść sukces, na interesujących przykładach i strategiach działania kończąc.

Jeżeli dodać do tego niesamowicie obszerną bazę ilustracji otrzymujemy produkt, który spełni oczekiwania największych sceptyków. Dlaczego wspominam o ilustracjach? Pierwszy raz bowiem spotykam się z publikacją, dzięki której mogę od razu podczas czytania poczuć to o czym pisze autor, bez konieczności zaglądania do sieci i sprawdzania samodzielnie każdej informacji. Oprócz rzetelnej wiedzy jest to chyba największa zaleta tej książki, którą śmiało uznać można za niezwykły przewodnik po mediach społecznościowych.

Czy zauważyłem więc jakieś wady? Zapewne rozczaruję w tym miejscu niektórych ale.. takowych nie znalazłem. Dla mnie, jako osoby która interesuje się social media na codzień, lektura ta jest kolejnym dowodem na to, że człowiek uczy się całe życie. Mnogość informacji, rzetelne lecz pisane przystępnym językiem opisy, ilustracje dzięki którym na wyciągnięcie ręki możemy poczuć to o czym pisze autor, to wszystko sprawia, że książka ta jest kompletnym źródłem wiedzy, które śmiało mogę polecić każdemu.
Artur Smolicki – właściciel serwisu NewCreative.pl

OPINIE CZYTELNIKÓW

Książka obejmuje szeroki zakres informacji dotyczących Social Media. Mogę śmiało powiedzieć, ze jest to pewnego rodzaju elementarz dla osób, które chcą poznać podstawy tego tematu, oraz jak sprawnie i skutecznie poruszać się w serwisach społecznościowych. Na samym początku czytelnik otrzyma garść informacji o marketingu społecznościowym oraz social media optymalization aby zaraz po tym sprawnie poznać kilka najważniejszych portali społecznościowych. Kolejno poznamy tajniki efektywnych działań na wcześniej wymienionych portalach. Autor daje ciekawe rady jak działać w sieciach społecznościowych oraz jak budować wizerunek własnej osoby czy też marki.

Z zainteresowaniem przeczytałam o tym jak firmy skutecznie działają i zarabiają na portalach społecznościowych. Książka bardzo przypadła mi do gustu – jest napisana zwięzłym, zrozumiałym dla każdego czytelnika językiem. Zawiera wiele przykładów, ikon, które pozwalają w sposób graficzny spojrzeć na treść. Po lekturze tek publikacji, każdy czytelnik powinien być chociaż w stopniu podstawowym poruszać się w internecie w obszarze social media.
Karolina – właścicielka serwisu Kreatywny HR

Wg mojej oceny po przeczytaniu tej książki, nadaje się ona idealnie dla osoby, która będzie chciała zaistnieć w mediach społecznościowych np. Facebook a nie wie od czego zacząć. Dla mnie osobiście jest to niesamowite jak media społecznościowe zmieniają naszą codzienność i jak szybko zdobyły wielką popularność.
Paweł – czytelnik książki Marketing społecznościowy

Marketing Społecznościowy: Spis Treści

1. Wprowadzenie do marketingu społecznościowego
1.1. Najważniejsze definicje (7)
1.2. Media społecznościowe – chwilowa moda czy nieunikniony trend? (12)
1.3. Jacy są użytkownicy serwisów społecznościowych? (18)
1.4. Twoja firma w serwisach społecznościowych (24)

2. Najpopularniejsze portale społecznościowe
2.1. Duże portale – masowe społeczności (36)
2.2. Portale biznesowe – społeczności profesjonalistów (46)
2.3. Portale z filmami – darmowa reklama Twojej firmy (50)
2.4. Blogowanie – dziel się swoją wiedzą (57)
2.5. Portale z artykułami – kreuj się na eksperta (60)
2.6. Wykopywarki – pokaż całemu światu swoje artykuły (63)
2.7. Mikroblogowanie – krótkie informacje dla Twoich klientów (69)
2.8. Własny portal społecznościowy (79)

3. Optymalizacja (Social Media Optimization)
3.1. Integracja strony z serwisami typu social media (81)
3.2. Automatyczne dodawarki (83)
3.3. Zrób to sam – własny widget (93)

4. Marketing społecznościowy (Social Media Marketing)
4.1. Jak działać w sieciach społecznościowych? (111)
4.2. Społeczności a SEO (115)
4.3. Nie spamuj, bo Twój żywot będzie krótki (116)
4.4. Istota gravatarów w społecznościach (119)
4.5. Dawanie wartości użytkownikom (122)
4.6. Budowanie wizerunku i kreowanie się na eksperta (124)
4.7. Co zrobić, aby dostać się na stronę główną Wykopu? (125)
4.8. Marketing wirusowy na YouTube (128)
4.9. Pepsi w „społecznościówkach” (131)
4.10. Działalność charytatywna a social media (134)
4.11. Mierzenie wyników (136)
4.12. Społecznościowa automatyzacja (138)

5. Marketing społecznościowy na Facebooku
5.1. Założenie i prowadzenie profilu na Facebooku (144)
5.2. Zasada „Lubię to” (146)
5.3. Jak założyć Fan Page? (148)
5.4. Jak pozyskiwać fanów na Facebooku? (152)
5.5. Automatyczny import wpisów z bloga do serwisu Facebook (155)
5.6. Płatna reklama na Facebooku (159)
5.7. Facebook API – dla zaawansowanych (164)
5.8. Tak to robią inni (166)

Marketing Społecznościowy – Recenzje w czasopisamach

Miesięcznik Kapitałowy

Książka Arkadiusza Podlaskiego może się stać interesującą pomocą dla tych, którzy już znają możliwości serwisów społecznościowych – pozwoli na uporządkowanie wiedzy i tych, którzy chcą dopiero poznać ten wirtualny świat i wykorzystać jego możliwości. Media społecznościowe wyprzedziły pornografię jako aktywność nr 1 w sieci – wynika z badań. „Gdyby Facebook był krajem, byłby czwartym największym krajem na świecie” – dowiadujemy się z filmiku na You Tubę (też serwis społecznościowy). Czy można to zignorować? Na pewno nie.

Potencjał świata, w którym treści kreowane są przez samych użytkowników, jest niezwykle duży. Jest to jednak marketingowo bardzo delikatna materia. Łatwo i niespodziewanie (a przede wszystkim bez-kosztowo) osiągniemy sukces ale równie łatwo i niespodziewanie możemy zostać zmiażdżeni przez niesprawiedliwą ocenę. Ze społecznością trudno wygrać… Ale skoro chcemy korzystać z jej potencjału to musimy akceptować jej szaleństwa. Autor uczciwie zauważa, że sama obecność na Facebooku, czy innym portalu społecznościowym nie jest gwarancją sukcesu. Ale odrzucenie możliwości, które oferuje – przy dużej konkurencji na rynku – jest ryzykowne. Chociaż, przy tym tempie zmian, które obserwujemy w internecie już niedługo nawet serwisy społecznościowe mogą okazać się passe.

SFBCC

Pozycja przydatna dla każdego kto interesuje się reklamą w internecie. Autor skupia się na portalach społecznościowych, które obecnie stanowią jedną z optymalnych platform marketingowych. Dzięki przystępnej lekturze w prosty sposób zyskujemy wiedzę na temat najważniejszych narzędzi reklamowych oraz dostępnych możliwości. Dodatkowo możemy znaleźć krótką charakterystykę najpopularniejszych serwisów społecznościowych co daje możliwość wybrania tych najodpowiedniejszych pod konkretny target. W dobie rozwoju internetu oraz w szczególności portali społecznościowych grzechem byłoby niewykorzystywanie tych oryginalnych a co ważniejsze w dużej mierze darmowych sposobów promocji naszej marki.

Książka Arkadiusza Podlaskiego powinna znaleźć się w bibliotece osób, które chcą poznać prawidłowości związane z kreowaniem marki w sieci. Jest ona napisana w prosty sposób dzięki czemu osoby, które do tej pory nie miały do czynienia z tą tematyką, łatwo zrozumieją wszelkie ważne mechanizmy, także te pozornie skomplikowane. Szerzej omówione są nie tylko powszechnie znane strony jak YouTube czy Facebook, ale także mniejsze portale łączące ludzi w e-społeczności. O ile dla profesjonalistów branżowych pozycja ta może okazać się nie wystarczająco odkrywcza, o tyle można ją z ręką na sercu polecić wszystkim zainteresowanym, którzy do tej pory nie prowadzili działań reklamowych w obrębie portali społecznościowych.

Arts

Computer Arts

Dzięki tej książce dowiesz się między innymi,
jak zintegrować swoje strony z serwisami społecznościowymi – narzędziami mającymi obecnie ogromny potencjał, jeśli chodzi o działania marketingowe. Przeczytasz o spektakularnych porażkach i sukcesach marketerów w social media, poznasz tajniki marketingu wirusowego, szeptanego oraz marketingu rekomendacji, a na koniec zrobisz dokładny przegląd portali towarzyskich, multimedialnych i biznesowych pod kątem przydatności reklamowej. Sprawdź, jak dzielić się swoją wiedzą i kreować wizerunek eksperta!

Networld
Portale społecznościowe zyskują znaczenie również w strategiach marketingowych. Książka pokazuje możliwości, jakie drzemią w tej dziedzinie w serwisach społecznościowych, odpowiada na pytania, jak działać w sieciach społecznościowych. Poznając środowisko portali społecznościowych, czytelnik będzie w stanie wybrać najbardziej odpowiednie media z punktu widzenia planowanej akcji marketingowej, akcji równie skutecznej, ale mniej kosztownej od tradycyjnych.

Infosocialmedia
Social media to trend w komunikacji, który już na dobre zadomowił się w naszym kraju. Książka daje solidne podstawy by odnaleźć się w środowisku serwisów społecznościowych, wymienia podstawowe i najważniejsze z każdej ważnej kategorii, serwisy i ich specyfikacje. Jest to środowisko ciągle zmieniające się, do którego się trzeba przystosowywać, także nie dajmy się zaskoczyć i niech to my będziemy tym, który zaskakuje publiczność. Oczywiście pozytywnie.

KUP TERAZ