Optymalizacja kampanii reklamowych

Ecommerce oraz firmy usługowe działające w sieci nie mogą funkcjonować bez reklam internetowych. Reklam, które umożliwiają dotarcie im ze swoim produktem lub usługą do szerszej grupy internautów.

Rodzaje reklam internetowych

systemy_zarzadzania_jakoscia

Firma zainteresowana zareklamowaniem swojego produktu/usługi ma ogromne możliwości. Podstawą jej istnienia w sieci jest oczywiście posiadanie strony internetowej, która stanowi „łącznik” pomiędzy użytkownikiem, a firmą.W praktyce wiadomo, że reklamowanie swojej oferty wyłącznie za pomocą tego narzędzia nie wystarczy, dlatego wykorzystywane są równolegle inne. Jakie?

Wybór jest ogromny – reklamodawca może zdecydować się na wysyłkę newsletterów do swoich klientów, z informacjami nt. promocji czy nowych produktów, może zamieścić banner reklamowy na jednym z popularnych serwisów, już od jakiegoś czasu popularne stało się organizowanie webinarów – spotkań online, w czasie których firma reklamuje swoje usługi lub omawia np. case study lub uruchomienie kampanii reklamowej, np. google adwords. To są oczywiście tylko niektóre z przykładów, bowiem kanałów dotarcia do klientów jest znacznie więcej. Warto przy wyborze odpowiedniego kierować się „nawykami” naszych potencjalnych klientów. Czyli sprawdzić, gdzie grupa, do której kierujemy swoją usługę/produkt spędza czas – na jakich serwisach i portalach społecznościowych.

Uruchomienie kampanii to początek drogi. Bowiem nie wolno – a co jest powszechnie stosowane przez różne firmy – pozostawić ich samych sobie. Ważna ich jest ciągła optymalizacja, której celem jest osiąganie jak najlepszych wyników. Optymalizacja to długofalowy proces, którego celem jest testowanie różnych rozwiązań graficznych i testowych oraz sprawdzanie, który wariant przyciąga największą ilość użytkowników.

Optymalizacja w firmach  realizujących
tradycyjny model biznesowy

Optymalizacja nie jest popularna wyłącznie wśród firm internetowych, ale również  wśród przedsiębiorstw działających na tradycyjnym rynku. One również muszą starać się zoptymalizować koszty na przykład produkcji oraz podnosić efektywność i jakość pracy. Pomocne w tym mogą być systemy zarządzania jakością, przykładem jest system zarządzania jakością ISO 9001. System ten może być stosowany w każdym sektorze gospodarki – małym przedsiębiorstwie i globalnym koncernie. Najlepsze efekty uzyskuje firma, która wdrożyła system w obrębie całej organizacji, a nie pojedynczych działów. 

Arkadiusz Podlaski

Ekspert marketingu internetowego, właściciel firmy szkoleniowej Yedu. Trener, certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom zwiększać zyski, wykorzystując skuteczny marketing internetowy.

Zobacz wszystkie artykuły

1 komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Reklama internetowa ma coraz większe znaczenie w całym marketingu. Śmiem twierdzić, że niedługo będzie o wiele bardziej popularna niż telewizyjna, czy radiowa. Zobaczymy jak się to potoczy, ale internet jest przyszłością marketingu.

Arkadiusz Podlaski

Ekspert marketingu internetowego, właściciel firmy szkoleniowej Yedu. Trener, certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom zwiększać zyski, wykorzystując skuteczny marketing internetowy.