Nowe formaty reklamowe Google Adsense

Google wprowadził w czerwcu nowe formaty reklamowe (Google Adsense). Chodzi przede wszystkim o bardzo duże kreacje. Od tej pory będzie można korzystać z dwóch nowych formatów, które swoimi rozmiarami mogą jeszcze bardziej przykuwać uwagę użytkowników. Oznacza to, że CTR dla tych reklam powinien być większy (oczywiście nie zawsze musi tak być). Z założenia dzięki tym formatom będzie można zarabiać w Google Adsense jeszcze więcej i skuteczniej.

Nowy format reklamowy 970 x 250 Billboard

Nowe formaty reklamowe
Format reklamowy 970 x 250 (billboard) idealnie sprawdzi się na szczycie strony. Zajmie on całą górną powierzchnię, a zatem trudno będzie go nie zauważyć. Oczywiście można poeksperymentować z dolną częścią strony, ale z założenia będzie tam mniejsza klikalność.

Nowy format reklamowy 300 x 1050 Portrait

Nowy format reklamowy Google Adsense
Format reklamowy 300 x 1050 (portrait) idealnie sprawdzi się w bocznych kolumnach. Warto pamiętać, że kolumna musi być stosunkowo duża (szeroka na co najmniej 300 pikseli). Można też spróbować wpleść ją w treść artykułu, aby jeszcze bardziej przykuwała wzrok użytkowników.

Podsumowanie (nowe formaty reklamowe)

Nowe formaty reklamowe Google Adsense z jednej strony pozwolą reklamodawcom na jeszcze ciekawsze kreacje, a z drugiej strony – partnerzy również mogą czuć się zadowoleni, gdyż ich zarobki powinny wzrosnąć. Jak we wszystkim – trzeba zachować umiar. Pamiętaj, że reklama nie powinna być zbyt agresywna dla użytkownika, inaczej będziesz tracić czytelników. Ich umiejscowienie powinno być na tyle przyjazne, aby użytkownicy mogli swobodnie przeglądać Twoją stronę. Oczywiście kasa również musi się zgadzać 🙂

Leave a Comment