Zapraszam do kolejnych testów narzędzi marketingowych. Dzisiaj przedstawiam recenzję narzędzia do analizy SEO – SemStorm, dostępnego pod adresem semstorm.com. Na wstępie zaznaczę, że testy dotyczą poprzedniej wersji panelu. W między czasie SemStorm znacząco się zmienił, dlatego już wkrótce opublikuję kolejne testy nowego panelu.

SemStorm jest narzędziem do analizy SEO i gdybym miał wskazać jakąś alternatywę – wskazałbym Searchmetrics. Są to dwa mocno rozbudowane, podobne do siebie softy. Przewagą SemStorma jest to, że jest on typowo polskim oprogramowaniem. Dlatego też sprawdza się dużo lepiej, jeśli chodzi o polski rynek i pracę na frazach typowo polskich. SemStorm posiada w swojej bazie więcej danych niż konkurencyjne, zagraniczne alternatywy.

Trzy główne funkcje SemStorma to:

  • monitoring pozycji – możliwość śledzenia pozycji fraz kluczowych;
  • analiza konkurencji – możliwość sprawdzania dowolnej domeny pod kątem kluczowych wskaźników SEO;
  • content marketing –  praca na frazach kluczowych, wyszukiwanie nowych fraz oraz wzmacnianie fraz z potencjałem.

Narzędzie do analizy SEO

Najlepsze narzędzie do analizy SEO?

SemStorm jest na pewno godnym uwagi narzędziem do analizy SEO. Warto podkreślić jego duże możliwości, które można świetnie wykorzystać do monitorowania pozycji w Google, pracy na wielu domenach, prowadzenia audytów SEO, wyszukiwania fraz kluczowych itp.

Jeśli chodzi o minusy: najbardziej irytujące było dla mnie oczekiwanie na załadowanie się raportów – trwało zbyt długo. Drugi minus dałbym interfejsowi narzędzia – jego obsługa była problematyczna. W panelu jest bardzo dużo funkcji, które mogłyby zostać bardziej intuicyjnie rozmieszczone. To jednak wada starej wersji panelu – już niedługo sprawdzę jak wygląda poprawiona wersja SemStorma.

A z jakich narzędzi do analizy SEO Ty korzystasz? Znasz narzędzie SemStorm? Jeśli tak – zapraszam do podzielenia się swoją opinią w komentarzu poniżej. Pozdrawiam i do zobaczenia w kolejnym odcinku!


Arkadiusz Podlaski
Arkadiusz Podlaski

Ekspert marketingu internetowego. Właściciel agencji interaktywnej Webito. Twórca platformy szkoleniowej KursyInternetowe.pl. Trener, certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom zwiększać zyski, wykorzystując marketing internetowy.