Marketing wyszukiwarek – premiera ebooka (wersja II poprawiona)

14 lutego 2010 roku opublikowałem kolejnego ebooka, zatytułowanego Marketing wyszukiwarek.

Jak działają wyszukiwarki internetowe?

Działanie najpopularniejszych wyszukiwarek jest ściśle strzeżoną tajemnicą. Oczywiście znane są pewne podstawowe zasady ich działania. Jednak te kluczowe informacje, które dają przewagę jednej wyszukiwarki nad inną, to pilnie strzeżona tajemnica każdej z firm, która wyprodukowała swoją wyszukiwarkę.

Obecnie na rynku polskim dominuje jedna wyszukiwarka i jest to Google. W 2009 roku w pogoń za nią ruszyła nowa wyszukiwarka Microsoftu – Bing. Są to dwie najważniejsze wyszukiwarki z punktu widzenia polskiego użytkownika. Dlatego też ten poradnik poświęciłem zagadnieniom związanym z wyszukiwarkami Google oraz Bing.

Każda wyszukiwarka posiada tak zwanego robota. Odpowiedzialny jest on za przeglądanie zawartości całego Internetu. Można powiedzieć, że robot buszuje po prostu po witrynach, skacząc z jednego odnośnika, na drugi, trzeci, czwarty itd. Następnie wychwytuje te wszystkie informacje, które bierze pod uwagę przy ustalaniu wyników na konkretne zapytania użytkownika. Każda wyszukiwarka posiada pewien algorytm, który określa, co jest brane pod uwagę podczas tworzenia rankingu wyników. Dowiedz się jakie czynniki mają wpływ na pozycję Twojej strony.

1 Comment

Leave a Comment