Jakiej wiedzy potrzebujesz z zakresu pozycjonowania stron internetowych?

Witam w nagraniu wprowadzającym do kursu/szkolenia z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Poniżej znajdziesz filmik, w którym mówię nieco więcej o projekcie Sekrety Pozycjonowania. Odpowiedz proszę w komentarzach, jakiej wiedzy potrzebujesz z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Napisz co sprawia Ci największą trudność w pozycjonowaniu i optymalizacji stron www. Uwzględnię wszystkie odpowiedzi podczas tworzenia kolejnych odcinków kursu.

Jakiej wiedzy potrzebujesz z zakresu pozycjonowania stron internetowych?

7 Comments

  1. Witam, czy domeny regionalne i pozycjonowanie tych domen jest trudniejsze od domen krajowych? Co sądzisz o pozycjonowaniu domen regionalnych?
    Pozdrawiam

    1. Wszystko zależy od frazy – jeżeli chcemy pozycjonować frazę krajową np. „serwis gsm” to na pewno będzie to trudniejsze niż „serwis gsm lublin”. A co do samych domen – ostatnio sporo domen regionalnych dostało po ***, co potwierdzają relację ludzi. Podsumowując – jeżeli planujemy działać lokalnie – wybierzmy domenę regionalną i pozycjonujmy ją zgodnie z zasadą „fraza + miasto”. W innym wypadku polecam domenę krajową. Pozdrawiam

  2. Mnie najbardziej by interesowało schemat linkowania z zaplecza. Któregoś dnia próbowałem narysować taki schemat, wyszedł z tego niezły misz-masz. Dodam do tego że moje zaplecze liczy raptem 14 stron 🙂

    1. Witam!
      Z tego wynika, że wszyscy eksperci z HubSpot się mylą, twierdzą bowiem że kluczem do pozycjonowania jest regularne dodawanie wartościowego contentu.
      Nie tak dawno spędziłem kilkanaście godzin oglądając nagrania video, w których pracownicy Google analizowali przykładowe strony (przesłane na forum). Pierwszą rzeczą jaką krytykowano było to, że loga oraz tytuły na stronie (w Twoim przypadku AkradiuszPodlaski.pl zarabianie przez internet; marketing społecznościowy) powinny być w formie tekstu, a nie obrazka. Jak się ustosunkujesz do tych stwierdzeń.

      Pozdrawiam serdecznie no i czekan na następne nagrania

  3. Dziękuję serdecznie za komentarze. Odniosę się do nich na video w kolejnych odcinkach.

    Margarita – jak najbardziej dodawanie wartościowego contentu jest ważne. Odnośnie loga to nie do końca rozumiem. Sugerujesz, że zamiast loga mam stworzyć zwykły tekst? Akurat w moim przypadku byłoby to możliwe, ponieważ moje logo nie jest skomplikowane. Ale w większości przypadków logo to znak graficzny połączony z tekstem, którego nie da się odtworzyć suchym tekstem. Więc nie rozumiem, po co miałbym grafiki zastępować tekstem?

    Ogólnie lepiej jest, gdy linki mają postać tekstową, ale przerabianie loga to spora nadinterpretacja…

    1. @Arkadiusz Podlaski – z logo chodzi chyba o to, że obrazek powinien mieć dodatkowo alt i title.

      Mnie interesuje natomiast, jak zdobywać samoczynnie linki ze stron o tematycznej zawartości. Co zrobić, aby ich admini do mnie linkowali?

      Drugi problem – czy tworzenie stron opartych na scutle i pligg ma jeszcze sens, czy tez G tych linków już nie zauważa?

    2. Jest bardzo proste rozwiązanie tego problemu, które jednocześnie umieszcza graficzne logo na stronie (przejrzyste dla klienta) i tekst np. w znacznikach H2 czy H3 z anchorem (przejrzyste dla robotów).

      Wyobraźmy sobie taki kawałek kodu:

      Darmowy kurs pozycjonowania

      W klasie css 'logo’ ustawiamy:
      .logo h2 a {
      background-image: url(„../images/logo.png”);
      display: block;
      height: 49px;
      margin: 15px 0 0 30px;
      text-indent: -666em;
      width: 116px;
      }

      Całą zabawę załatwia dla nas text-indent, który wyrzuca tekst poza ekran jednocześnie pozostawiając logo jako obszar klikalny.

      Takie rozwiązanie daje nam jednocześnie graficzne logo oraz link z anchorem w znacznikach 'h’.

Leave a Comment