Jak promować bloga w Google Adwords?

Wszyscy blogerzy stają przed pytaniem: jak ściągnąć ruch na swoje artykuły? Jednym z rozwiązań jest reklama w Google Adwords. W większości przez blogerów nielubiana, ponieważ płatna 😉 Większość blogerów nie monetyzuje na tyle dobrze ruchu na swoim blogu, aby móc zainwestować w płatne kampanie. Jak sprawdzić czy warto promować bloga w Google Adwords? Zapraszam do obejrzenia materiału video:

https://www.youtube.com/watch?v=ZlwcFJfnKQw

Google Adwords daje bardzo duże możliwości, jeśli chodzi o promocję bloga, a także innych stron internetowych. Dodatkowo możesz dokładnie śledzić, ile zapłacisz za każdą wizytę na swoim blogu. Wystarczy policzyć ile średnio zarabiasz na jednej wizycie, by móc dokładnie określić ile maksymalnie jesteś w stanie zapłacić za reklamę w Google Adwords.

Jak promować bloga w Google Adwords?

Rozważmy sobie dwa przypadki:

1) Model zarabiania na reklamach

Zakładamy, że blog zarabia 1000 zł na reklamach miesięcznie i notuje przez ten okres 15000 wizyt. Rachunek jest bardzo prosty. Dzielimy pierwszą liczbę przez drugą i wychodzimy nam, że na jednej wizycie zarabiamy w okolicach 6-7 groszy – dokładnie 6,(6) grosza. Zatem jeśli chcesz zarobić na inwestycji w Google Adwords, powinieneś stworzyć taką kampanię, w której za kliknięcie będziesz płacił w przybliżeniu maksymalnie 6 groszy. Im taniej zapłacisz za kliknięcie, tym więcej będziesz zarabiał. Weź jeszcze pod uwagę, że ruch z Google Adwords może inaczej konwertować niż ruch, który masz obecnie. Może się okazać, że użytkownicy którzy przyszli z Adwords mniej klikają w Twoje reklamy. Warto zbadać osobno ten wskaźnik – wówczas dokładnie sprawdzisz jaki dochód i jakie koszty generują Ci użytkownicy z Google Adwords.

2) Model zarabiania na własnych/polecanych produktach (prowizja)

Zakładamy, że na swoim blogu sprzedajesz ebooka za 37 zł. Podobnie jak w pierwszym przypadku – notujesz 15000 wizyt na miesiąc. 15 z tych wizyt zakończyło się zakupem ebooka. Zarabiasz zatem 15×37=555 zł i konwersja na zakup ebooka wynosi zatem 0,1%. Dzieląc liczbę 555 zł przez 15000 wizyt, otrzymamy dochód na jedną wizytę o wielkości 3,7 groszy. Oznacza to, że powinieneś płacić w przybliżeniu za wizytę w Google Adwords nie więcej niż 3 grosze. Oczywiście jeśli jednocześnie korzystasz z pierwszego modelu zarabiania na reklamach – powinieneś zsumować wszystkie dochody i jeszcze raz dokonać przeliczenia.

A TY jak uważasz? Czy warto promować bloga w Google Adwords?

Leave a Comment