Google Website Optimizer Przewodnik – recenzja

Całkiem niedawno do księgarni Helion weszła długo oczekiwana książka na temat narzędzia Google Website Optimizer. Dotychczas były dostępne tylko książki angielskie. Dzięki wydawnictwu Helion możemy się cieszyć polskim tłumaczeniem książki „Google Website Optimizer. Przewodnik. Sprawdź, czy Twoja witryna nie może być jeszcze lepsza„.

Autorami książki są:

  • Bryan Eisenberg,
  • John Quatro-von Tivadar,
  • Brett Crosby,
  • Lisa T. David.

Jako, że od jakiegoś czasu chciałem sprawdzić narzędzie Google Website Optimizer, do moich rąk wpadła owa książka. Z ciekawością więc przystąpiłem do lektury. Początki troszkę nudnawe, po przebiciu się przez 6 stron przeróżnych opinii na temat tej książki, umieszczonych zaraz na pierwszych stronach, spojrzałem na podziękowania, spis treści i pierwszy rozdział książki. Na początku autorzy starają się nas przekonać do tego dlaczego warto testować, co nam to daje itp. Można powiedzieć, że 64 pierwsze strony książki to rzeczy zupełnie podstawowe.

Faktyczny opis narzędzia Google Website Optimizer zaczyna się w drugim rozdziale (na 66 stronie), gdzie dowiadujemy się jak korzystać z Optymalizatora Witryny. Faktyczny opis tego narzędzia nie trwa zbyt długo, gdyż w dalszej części książki dowiadujemy się o różnych aspektach testowania. Może to i lepiej, że nie poświęcono opisowi tego narzędzia zbyt dużo rozdziałów, ponieważ panel Google Website Optimizera jest świetnie opisany i samemu można przejść przez wszystkie kroki, bez jakichkolwiek książek. Z książki można się jednak dużo dowiedzieć na temat tego co warto testować i na co zwrócić szczególną uwagę podczas testów.

Jako, że jestem zwolennikiem książek oraz praktycznej wiedzy – jak najbardziej polecam Ci tę książkę. Jeśli masz jednak wystarczająco dużo czasu możesz samemu przebić się przez Website Optimizera. System ten jest dostępny również w języku polskim. Przy każdym kroku dokładnie opisane jest co należy zrobić. Nie powinieneś mieć więc większych problemów ze stworzniem testu. Poza tym, sama książka nie nauczy Cię robić odpowiednich testów, dopóki sam nie zaczniesz testować w praktyce.

W książce zawarte są cenne wskazówki jak tworzyć testy stron www. Jest też opisanych kilka ciekawych przypadków firm, które zwiększyły swoje zyski poprzez zmianę na przykład tylko jednego elementu na stronie. To niewiarygodne, że jedna niewielka grafika może w taki sposób wpływać na reakcje internautów. Dlatego też testowanie stron jest takie ważne.

Jeśli nie chcesz ulepszać na ślepo swojej witryny, to koniecznie skorzystaj z Website Optimizera. Natomiast książka Google Website Optimizer Przewodnik – będzie dla Ciebie idealnym kompanem w rozgryzaniu możliwości tego rewelacyjnego systemu, jakim jest Optymalizator Witryny.