Google Analytics – kolejny rewelacyjny produkt firmy Google. Moim zdaniem najlepszy system do mierzenia statystyk stron www. Ze wszystkich funkcji, które oferuje Google Analytics (GA) możesz korzystać za darmo. To sprawia, że GA jest wręcz bezkonkurencyjny na rynku.

Oczywiście jest kilka bardzo ciekawych alternatyw, o których pewnie niedługo napiszę. Sam do niedawna korzystałem z naprawdę różnych systemów. Ostatnio jednak migruję ze wszystkimi stronami do mojego konta w GA. Mam tam bardzo szybki dostęp do statystyk wszystkich moich stron. Mogę przeskakiwać z jednej strony na drugą, porównywać dane statystyczne z różnych okresów pod względem unikalnych wejść czy też wizyt użytkowników.

Od 23 lipca 2007 roku popularne statystyki Google Analytics udostępnionio również w języku polskim. Wcześniej wiele osób mogło nie korzystać z tej platformy lub nie wykorzystywać jej w pełni ze względu na barierę językową. Od czasu gdy cały panel spolszczono, o wiele łatwiej Polakom korzystać z GA.

Przez kilka ostatnich miesięcy do Google Analytics wprowadzono 7 nowych funkcji. Dodatkowe funkcje rozszerzają możliwości tego systemu.

Zobacz i przekonaj się sam, co potrafi Google Analytics:
http://www.google.com/analytics/

Oto lista nowych funkcji przesłana oficjalnie przez zespół Google Analytics:

1. Analiza w programie Analytics i alerty niestandardowe
Mogą Państwo tworzyć własne alerty monitorujące wybrane wymiary i dane witryny. Będą one wysyłane pocztą elektroniczną lub wyświetlane w koncie, zgodnie z Państwa preferencjami. Mechanizm oparty na algorytmach pozwala śledzić nawet niewielkie zmiany w ujęciu dziennym, tygodniowym i miesięcznym.

2. Większa liczba celów i nowe cele dotyczące przywiązania do marki
Obecnie można śledzić więcej konwersji dzięki opcji tworzenia nawet 20 celów dla każdego profilu. Mierzenie przywiązania użytkowników oraz sukcesu w budowaniu świadomości marki w witrynie odbywa się za pomocą celów „Czas spędzony w witrynie” i „Strony/odwiedziny”. Mogą Państwo określić swój pierwszy cel typu „przywiązanie” za pomocą tych krótkich instrukcji.

3. Rozszerzone raporty dotyczące reklam na telefon komórkowy
Usługa Google Analytics obsługuje teraz witryny na telefon komórkowy oraz śledzenie w aplikacjach na urządzenia iPhone i Android. Aby śledzić telefony nieobsługujące JavaScript, wystarczy umieścić po stronie serwera kod w witrynie na telefon komórkowy napisanej w języku PHP, JSP, PERL lub ASPX. Więcej informacji dla programistów treści na telefony komórkowe można znaleźć w zestawach SDK oraz szczegółach implementacji technicznej (tylko w języku angielskim). Dzięki nowym raportom można teraz również dzielić dane według urządzeń komórkowych i operatorów.

4. Niepowtarzalni użytkownicy
Raporty niestandardowe lub Segmenty zaawansowane można rozszerzyć o sekcję Niepowtarzalni użytkownicy, aby sprawdzić, ilu użytkowników (unikalnych plików cookie) odwiedza Państwa witrynę. Można również zestawić dane z sekcji Niepowtarzalni użytkownicy z dowolnym wymiarem w usłudze Google Analytics.

5. Zaawansowane funkcje analizy
Dzięki funkcjom Tabel przestawnych, Wymiarów dodatkowych oraz zaawansowanym opcjom filtrowania tabeli możliwa jest teraz jeszcze bardziej zaawansowana analiza danych. Rozwiązania te pozwalają uzyskać szczegółową analizę danych konta w czasie rzeczywistym.

6. Udostępnianie segmentów zaawansowanych i szablonów raportów niestandardowych
Mogą Państwo wysłać link URL do zaawansowanego segmentu lub raportu niestandardowego każdej osobie z dostępem do konta Analytics. Wstępnie sformatowany szablon zostanie automatycznie zaimportowany do jej konta. Mogą Państwo także udostępnić Zaawansowane segmenty oraz Raporty niestandardowe określonym profilom lub ukryć je przed nimi.

7. Wiele zmiennych niestandardowych
Zmienne niestandardowe oferują zaawansowane i elastyczne dostosowanie Analytics do indywidualnych potrzeb dotyczących ruchu w witrynie. Można definiować i śledzić użytkowników według ich atrybutów (np. zarejestrowany lub nie), sesji (np. zalogowany lub nie) oraz atrybutów na poziomie strony (np. liczba odsłon sekcji Sport). Za pomocą zmiennych niestandardowych można sklasyfikować dowolną liczbę interakcji i zachowań w witrynie. Więcej informacji można uzyskać tutaj (tylko w języku angielskim).


Arkadiusz Podlaski
Arkadiusz Podlaski

Ekspert marketingu internetowego, właściciel firmy szkoleniowej Yedu. Trener, certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom zwiększać zyski, wykorzystując skuteczny marketing internetowy.

    3 replies to "Google Analytics – analitycznie najlepszy"

    • Kamil

      Warto jeszcze zaznaczyc, ze po przekroczeniu pewnego (duzego) poziomu ogladalnosci, usluga jest dodatkowo platna. Patrz regulamin 🙁

    • Arkadiusz Podlaski

      Tak, to prawda. Większości osób to jednak nie dotyczy, ponieważ 5 mln odsłon to dość wysoka poprzeczka 😉

    • Dave

      Pewnie nikt nie płaci za usługi Google Analytics. Nawet jeśli ktoś przekroczy limit to można się dogadać z Googlem. Zresztą tak jak jest w regulaminie:

      (b) w przypadku użytkownika posiadającego aktywną kampanię Adwords w Google… bez opłat dla Użytkownika przy nielimitowanej liczbie odsłon.

Leave a Reply

Your email address will not be published.