Filtrowanie botów w Google Analytics

Ostatnio coraz częściej można było zauważyć dziwne anomalie w statystykach Google Analytics. Po głębszym przyjrzeniu się danym, bardzo często okazywało się, że za sztuczny ruch odpowiedzialne są roboty wyszukiwarek. Na serwisach, którymi zarządzam, dotyczyło to przede wszystkim robota Bing.

W rezultacie trudno było sprawdzić rzeczywisty ruch na serwisie. Miło, że Google w końcu o to zadbał i wprowadził możliwość filtrowania botów. Jak to się sprawdzi w praktyce – najlepiej samemu przetestować na dwóch niezależnych profilach z włączonym i wyłączonym filtrowaniem botów.

Filtrowanie botów w Google Analytics

Nowa opcja filtrowania botów została wprowadzona pod koniec lipca. Można ją zaznaczyć w ustawieniach widoku w panelu admina Google Analytics. Opcja ta jest oznakowana jako „Wykluczenie wszystkich działań znanych robotów”. Wybór tej opcji wykluczy wszelką działalność na stronie, za którą odpowiedzialne są boty wyszukiwarek.

1 Comment

  1. Sprawdzę to na swojej stronie. Ciekawa jestem ile wejść faktycznie było od boot-ów a ile faktycznych użytkowników. Dziękuję za informacje

Leave a Comment