Filtrowanie botów w Google Analytics

Ostatnio coraz częściej można było zauważyć dziwne anomalie w statystykach Google Analytics. Po głębszym przyjrzeniu się danym, bardzo często okazywało się, że za sztuczny ruch odpowiedzialne są roboty wyszukiwarek. Na serwisach, którymi zarządzam, dotyczyło to przede wszystkim robota Bing.

W rezultacie trudno było sprawdzić rzeczywisty ruch na serwisie. Miło, że Google w końcu o to zadbał i wprowadził możliwość filtrowania botów. Jak to się sprawdzi w praktyce – najlepiej samemu przetestować na dwóch niezależnych profilach z włączonym i wyłączonym filtrowaniem botów.

Filtrowanie botów w Google Analytics

Nowa opcja filtrowania botów została wprowadzona pod koniec lipca. Można ją zaznaczyć w ustawieniach widoku w panelu admina Google Analytics. Opcja ta jest oznakowana jako „Wykluczenie wszystkich działań znanych robotów”. Wybór tej opcji wykluczy wszelką działalność na stronie, za którą odpowiedzialne są boty wyszukiwarek.

Arkadiusz Podlaski

Ekspert marketingu internetowego, właściciel firmy szkoleniowej Yedu. Trener, certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom zwiększać zyski, wykorzystując skuteczny marketing internetowy.

Zobacz wszystkie artykuły

1 komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Sprawdzę to na swojej stronie. Ciekawa jestem ile wejść faktycznie było od boot-ów a ile faktycznych użytkowników. Dziękuję za informacje

Arkadiusz Podlaski

Ekspert marketingu internetowego, właściciel firmy szkoleniowej Yedu. Trener, certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom zwiększać zyski, wykorzystując skuteczny marketing internetowy.