Do sieci reklamowej Adtaily zawitał model CPC – druga faza testów

Jak powszechnie wiadomo – sieć reklamowa Adtaily od początku koncentrowała się na prostocie. Jeden model Flat Fee (stały koszt za jeden dzień emisji reklamy) i jedna forma reklamowa w postaci graficznego kwadratu 125 na 125 pikseli.

W marcu do systemu trafiła faza testowa modelu CPC. Można było o tym przeczytać na blogu AdTaily. Właściciele witryn, którzy mieli zainstalowany widget Adtaily przekonali się o tym na własnej skórze, ponieważ reklamy pojawiły się w wolnych miejscach z automatu – bez pytania o zgodę. Oczywiście każdy webmaster mógł wyłączyć reklamę w swoim profilu.

W przypadku kampanii BGŻ dla moich serwisów zarobiłem 13,60 zł (5,60 + 2,00 + 1,20 + 1,20 + 2,40 + 1,20). Były jeszcze inne reklamy – w sumie dzięki testom Adtaily wpadło dodatkowo w okolicach 20 zł. Stawka za każdy klik to 40 groszy, co moim zdaniem jest całkiem przyjemną stawką 😉

Wiadomość od AdTaily z dnia 23 marca 2011:

Wczoraj zakończył się pierwszy etap testów CPC, którego celem było sprawdzenie potencjału naszej sieci oraz gotowości infrastruktury do wprowadzenia nowego modelu sprzedaży reklam.

Przez kilka dni kampanie w tym modelu wyświetlały się na sporej ilości serwisów. W chwili ostatecznego zakończenia kampanii, pieniądze zarobione na nich zostały doliczone do kont Wydawców.

Oczywiście pozostaje pytanie czy wprowadzenie modelu CPC jest słusznym posunięciem. Z jednej strony rozwój systemu jest ok… Pytanie, czym teraz będzie się odróżniać Adtaily od pozostałych systemów w modelu CPC (chociażby Google Adsense, który ma większy zasięg i bardzo duży wybór jeśli chodzi o reklamę typu CPC).

Obecnie trwa druga faza testów modelu CPC. Zaobserwowałem właśnie na swoich stronach reklamy Groupona, gdzie koszt za klik wynosi 30 gr. Myślę, że model CPC przyniesie korzyści wszystkim stronom, choć to wkrótce zweryfikuje życie 🙂