Dlaczego warto wydać audiobooka?

Audiobook to czytana książka, która dostępna jest z poziomu komputera. Zazwyczaj pliki są w postaci mp3, dlatego możemy jej także słuchać na różnych odtwarzaczach – czy to jadąc samochodem, czy odpoczywając na ławce w parku. Audiobook to również publikacja elektroniczna, więc dziedziczy wiele cech ebooka. Nie będziemy tutaj powtarzać ich zalet. Skupimy się tylko tym co jeszcze odróżnia ebooka od audiobooka oraz wersji papierowej.

Z pewnością audiobooki są nagrywane na bazie prostych poradników lub literatury tradycyjnej, łatwo przyswajalnej. Trudno raczej przeczytać techniczną książkę.

Jeśli temat dotyczy np. pozycjonowania stron internetowych, to nie wszystko jest się w stanie przedstawić za pomocą dźwięku. Pewne rzeczy trzeba zobaczyć na rysunkach. Nie wszystkie wzory czy schematy da się opowiedzieć, stąd też ściśle techniczne poradniki raczej nie nadają się na audiobooki.

Zatem nie z każdej wiedzy da się zrobić audiobooka. Jeśli przyjrzymy się np. audiobookom wydawanym przez Złote Myśli, to szybko zobaczymy, że nie ma tam ani jednej technicznej książki. Jest tematyka sukcesu czy rozwoju osobistego, ale nie ma audiobooków o komputerach czy o giełdzie walutowej forex.

Audiobooki kupuje specyficzna grupa klientów. Z reguły są to osoby, u których dominuje narząd słuchu, czyli uszy. Chodzi o to, że niektórzy ludzie przyswajają sobie wiedzę lepiej gdy coś usłyszą, niż zobaczą. Jest to znacznie mniejszy odsetek naszego społeczeństwa, ponieważ zdecydowana większość to wzrokowcy. Stąd też nie każdy lubi słuchać. Zazwyczaj jeden obraz jest wart setki słów. Dlatego audiobooki będą trafiały przede wszystkim do specyficznej grupy klientów. Dużą zaletą audiobooka jest to, że słuchając go możemy robić inne rzeczy, np. sprzątać swój pokój lub jechać samochodem. W przypadku książki byłoby to raczej niemożliwe.

==> Jak napisać książkę? <==