Czym są badania Gemius?

Firma Gemius SA istnieje od 1999 roku, oferując w Polsce oraz wielu innych krajach usługi analityczne i doradcze w zakresie zliczania oraz odczytywania statystyk. Badania Gemius mogą być alternatywą dla innych systemów, dzięki którym możemy badać zachowania internautów na naszych witrynach, takich jak chociażby Google Analytics. O tyle, o ile GA dostępne jest zupełnie za darmo – to za badania Gemius będziemy musieli zapłacić.

Firma Gemius oferuje szeroki wachlarz badań w Polsce, Czechach, Słowacji, na Litwie, Łotwie, w Estonii, Rumunii, na Ukrainie, a także na Węgrzech, w Słowenii, Danii, Rosji i Chorwacji. O Gemiusie wspominałem już przy okazji we wpisach Gemius Ranking oraz Internet Standard.

Misja firmy Gemius: dostarczanie rzetelnej wiedzy o rynku internetowym oraz świadczenie profesjonalnych usług badawczych, analitycznych i doradczych w zakresie internetu.

Rodzaje badań Gemius:

  • Gemius Traffic – jedno z najpopularniejszych badań, które daje funkcjonalności podobne do Google Analytics. Dzięki niemu można sprawdzić w specjalnym panelu liczbę użytkowników, odsłon, witryny odsyłające, ruch z wyszukiwarek itp.
  • Gemius Audience – badanie funkcjonuje na polskim rynku pod nazwą Megapanel PBI/Gemius. Jego celem jest regularne dostarczanie reklamodawcom, wydawcom internetowym, analitykom i dziennikarzom wiedzy na temat zachowań i preferencji polskich internautów.
  • Gemius Effect – badanie do sprawdzania skuteczności realizowanych kampanii reklamowych. Dzięki niemu możemy sprawdzić czy zostały zrealizowane cele kampanii oraz czy przeznaczone na kampanię środki zostały wydane efektywnie.
  • Gemius Profile – badanie określające szczegółowy profil użytkowników witryny internetowej, zawierające dogłębną analizę zachowań użytkowników na poszczególnych sekcjach witryny.
  • Gemius HeatMap – badanie dostarczające informacji, w jakie linki (i w jaki sposób) użytkownicy klikają na witrynie. Dzięki badaniu mam dostęp do mapy kliknięć z zaznaczeniem punktów „zapalnych” witryny. Można sprawdzić gdzie internauci klikają najchętniej oraz które elementy witryny są zupełnie „martwe”.
  • Gemius FGI – jakościowe badanie grup fokusowych za pomocą technologii chat.
  • Gemius AdHoc – badania ankietowe realizowane na indywidualne potrzeby zleceniodawcy.
  • Gemius Geo – unikalna baza danych identyfikująca regiony i miejscowości według numeru IP. Baza geolokalizacyjna Gemius SA zawiera adresy IP przyporządkowane do kraju, regionu i miejscowości. Baza jest wykorzystywana na różne sposoby, m. in. moduł ten stanowi podstawę geolokalizowania użytkowników w badaniu ruchu na witrynach internetowych gemiusTraffic.
  • Gemius Usability – badanie dostarczające rzetelnych informacji o tym, jak wygodna dla internautów jest badana witryna. Usability to jedna z prężnie rozwijających się dziedzin, dzięki której możemy uczynić naszą stronę jeszcze bardziej przyjazną użytkownikom.
  • Gemius Insight – badanie polega na jakościowej analizie treści publikowanych w internecie, poświęconych danej marce czy zagadnieniu. Dzięki badaniu można sprawdzić informacje zawarte na blogach, forach internetowych i listach dyskusyjnych, w postach, czy też rozmaitych publikacjach.
  • Gemius Report – prowadzone regularnie projekty badawcze dotyczące wybranych segmentów rynku i zagadnień marketingowych. Dostarczają one informacji o trendach rynkowych i zmianach postaw konsumenckich. Wyniki badań stanowią podstawę podejmowania decyzji strategicznych.
  • Gemius Stream – dostarcza pełnej informacji o zachowaniu użytkowników odtwarzających materiały multimedialne (audio i wideo) w internecie. gemiusStream umożliwia precyzyjne określenie m.in.: liczby rozpoczętych odtworzeń materiałów multimedialnych, liczby odtworzeń całkowitych oraz liczby sesji w dowolnych przedziałach czasowych. Statystyki, przeliczane natychmiast po dotarciu do modułów obliczeniowych, prezentowane są za pośrednictwem interfejsu.
  • Gemius DataForce – idea badania opiera się na analizie zachowań zdefiniowanej grupy internautów w celu określenia ich zainteresowań, potrzeb i preferencji na podstawie odwiedzanych stron internetowych. Badanie jest projektem analityczno-doradczym.
  • Gemius WebEffect – eksperckie analizy, które wykorzystują metodologię wskaźnikową wskazując na te elementy serwisów, których poprawa może znacząco usprawnić jakość korzystania z witryny i w większym stopniu realizować postawione cele biznesowe.
  • Badanie GO96 – gólnopolskie badanie sondażowe typu omnibus. Charakteryzuje się najkrótszym na rynku czasem realizacji – Klient otrzymuje wyniki w ciągu zaledwie 96 godzin od momentu złożenia zamówienia. W każdy dzień powszedni uruchamiana jest kolejna fala badania. Kwestionariusz wywiadu zawiera bloki pytań zlecone przez różnych Klientów, co znacznie obniża koszty realizacji badania – zamawia się bowiem poszczególne pytania a nie cały sondaż.

Więcej szczegółów na temat badań Gemius znajdziesz pod adresem:
http://gemius.pl/pl/badania

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.