Spis treści
Ostatnio przedstawiałem techniki, którymi można pozycjonować sklepy internetowe. Jeden z widzów – Marcin – poprosił mnie o doprecyzowanie: czy warto założyć bloga na subdomenie sklepu czy może na zupełnie nowej domenie. Poniżej znajdziesz moją odpowiedź na to pytanie:
Czy warto zakładać bloga dla sklepu w nowej domenie?
Warto prowadzić bloga, gdzie będziemy dzielić się własnymi przemyśleniami, recenzjami i testami produktów, które są dostępne w naszym sklepie internetowym. Przełoży się to na zaufanie klientów oraz bezpośrednio na wyższe pozycje w Google na konkretne frazy kluczowe.
Z punktu widzenia SEO (rozważamy tylko i wyłącznie aspekty lepszego pozycjonowania) lepiej stworzyć nową markę, a przynajmniej otworzyć bloga na nowej domenie. Pozwala to na zyskanie kolejnej silnej domeny, z której będziemy linkowali nasz sklep internetowy. Linki pomogą Twojej stronie zdobywać wysokie miejsca w Google.
Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty (nie tylko SEO), w tworzenie bloga na nowej domenie trzeba zaangażować większe zasoby. Trzeba kupić nową domenę, a potem jeszcze wypromować nową markę wśród odwiedzających. Czytelnicy mogą przyzwyczaić się do bloga, ale mogą nie kojarzyć tego bezpośrednio z domeną sklepu internetowego. Dlatego rozsądnym rozwiązaniem może być prowadzenie bloga w tej samej domenie co sklep. Wówczas użytkownicy od razu będą wiedzieć, że blog i sklep jest ściśle ze sobą powiązany.
Podsumowanie (blog w sklepie internetowym)
Z doświadczenia wiem, że jeśli masz mały sklep internetowy (prowadzisz działalność gospodarczą i nie zatrudniasz więcej niż kilka osób) lepiej jest postawić bloga w subdomenie sklepu internetowego. Pozwala to maksymalnie skupić się na prowadzonej działalności. Nie kierujemy wtedy swojej uwagi na kolejną domenę i nową markę, którą trzeba dodatkowo wypromować. Jeśli natomiast masz czas i zespół, który może stworzyć np. zupełnie nowe źródło informacji/recenzji dla użytkowników – możesz spróbować swoich sił w stworzenie takiego produktu, który przy okazji będzie świetnie promował i wspierał Twój docelowy sklep internetowy.
Dodaj komentarz