Ostatnio przedstawiałem techniki, którymi można pozycjonować sklepy internetowe. Jeden z widzów – Marcin – poprosił mnie o doprecyzowanie: czy warto założyć bloga na subdomenie sklepu czy może na zupełnie nowej domenie. Poniżej znajdziesz moją odpowiedź na to pytanie:

Czy warto zakładać bloga dla sklepu w nowej domenie?

Warto prowadzić bloga, gdzie będziemy dzielić się własnymi przemyśleniami, recenzjami i testami produktów, które są dostępne w naszym sklepie internetowym. Przełoży się to na zaufanie klientów oraz bezpośrednio na wyższe pozycje w Google na konkretne frazy kluczowe.

Z punktu widzenia SEO (rozważamy tylko i wyłącznie aspekty lepszego pozycjonowania) lepiej stworzyć nową markę, a przynajmniej otworzyć bloga na nowej domenie. Pozwala to na zyskanie kolejnej silnej domeny, z której będziemy linkowali nasz sklep internetowy. Linki pomogą Twojej stronie zdobywać wysokie miejsca w Google.

Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty (nie tylko SEO), w tworzenie bloga na nowej domenie trzeba zaangażować większe zasoby. Trzeba kupić nową domenę, a potem jeszcze wypromować nową markę wśród odwiedzających. Czytelnicy mogą przyzwyczaić się do bloga, ale mogą nie kojarzyć tego bezpośrednio z domeną sklepu internetowego. Dlatego rozsądnym rozwiązaniem może być prowadzenie bloga w tej samej domenie co sklep. Wówczas użytkownicy od razu będą wiedzieć, że blog i sklep jest ściśle ze sobą powiązany.

Podsumowanie (blog w sklepie internetowym)

Z doświadczenia wiem, że jeśli masz mały sklep internetowy (prowadzisz działalność gospodarczą i nie zatrudniasz więcej niż kilka osób) lepiej jest postawić bloga w subdomenie sklepu internetowego. Pozwala to maksymalnie skupić się na prowadzonej działalności. Nie kierujemy wtedy swojej uwagi na kolejną domenę i nową markę, którą trzeba dodatkowo wypromować. Jeśli natomiast masz czas i zespół, który może stworzyć np. zupełnie nowe źródło informacji/recenzji dla użytkowników – możesz spróbować swoich sił w stworzenie takiego produktu, który przy okazji będzie świetnie promował i wspierał Twój docelowy sklep internetowy.


Arkadiusz Podlaski
Arkadiusz Podlaski

Ekspert marketingu internetowego, właściciel firmy szkoleniowej Yedu. Trener, certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom zwiększać zyski, wykorzystując skuteczny marketing internetowy.

Leave a Reply

Your email address will not be published.