Jakiej wiedzy potrzebujesz z zakresu pozycjonowania stron internetowych?

Witam w nagraniu wprowadzającym do kursu/szkolenia z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Poniżej znajdziesz filmik, w którym mówię nieco więcej o projekcie Sekrety Pozycjonowania. Odpowiedz proszę w komentarzach, jakiej wiedzy potrzebujesz z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Napisz co sprawia Ci największą trudność w pozycjonowaniu i optymalizacji stron www. Uwzględnię wszystkie odpowiedzi podczas tworzenia kolejnych odcinków kursu.

Jakiej wiedzy potrzebujesz z zakresu pozycjonowania stron internetowych?

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.

Zobacz wszystkie posty

7 komentarzy

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Witam, czy domeny regionalne i pozycjonowanie tych domen jest trudniejsze od domen krajowych? Co sądzisz o pozycjonowaniu domen regionalnych?
    Pozdrawiam

    • Wszystko zależy od frazy – jeżeli chcemy pozycjonować frazę krajową np. „serwis gsm” to na pewno będzie to trudniejsze niż „serwis gsm lublin”. A co do samych domen – ostatnio sporo domen regionalnych dostało po ***, co potwierdzają relację ludzi. Podsumowując – jeżeli planujemy działać lokalnie – wybierzmy domenę regionalną i pozycjonujmy ją zgodnie z zasadą „fraza + miasto”. W innym wypadku polecam domenę krajową. Pozdrawiam

  • Mnie najbardziej by interesowało schemat linkowania z zaplecza. Któregoś dnia próbowałem narysować taki schemat, wyszedł z tego niezły misz-masz. Dodam do tego że moje zaplecze liczy raptem 14 stron 🙂

    • Witam!
      Z tego wynika, że wszyscy eksperci z HubSpot się mylą, twierdzą bowiem że kluczem do pozycjonowania jest regularne dodawanie wartościowego contentu.
      Nie tak dawno spędziłem kilkanaście godzin oglądając nagrania video, w których pracownicy Google analizowali przykładowe strony (przesłane na forum). Pierwszą rzeczą jaką krytykowano było to, że loga oraz tytuły na stronie (w Twoim przypadku AkradiuszPodlaski.pl zarabianie przez internet; marketing społecznościowy) powinny być w formie tekstu, a nie obrazka. Jak się ustosunkujesz do tych stwierdzeń.

      Pozdrawiam serdecznie no i czekan na następne nagrania

  • Dziękuję serdecznie za komentarze. Odniosę się do nich na video w kolejnych odcinkach.

    Margarita – jak najbardziej dodawanie wartościowego contentu jest ważne. Odnośnie loga to nie do końca rozumiem. Sugerujesz, że zamiast loga mam stworzyć zwykły tekst? Akurat w moim przypadku byłoby to możliwe, ponieważ moje logo nie jest skomplikowane. Ale w większości przypadków logo to znak graficzny połączony z tekstem, którego nie da się odtworzyć suchym tekstem. Więc nie rozumiem, po co miałbym grafiki zastępować tekstem?

    Ogólnie lepiej jest, gdy linki mają postać tekstową, ale przerabianie loga to spora nadinterpretacja…

    • @Arkadiusz Podlaski – z logo chodzi chyba o to, że obrazek powinien mieć dodatkowo alt i title.

      Mnie interesuje natomiast, jak zdobywać samoczynnie linki ze stron o tematycznej zawartości. Co zrobić, aby ich admini do mnie linkowali?

      Drugi problem – czy tworzenie stron opartych na scutle i pligg ma jeszcze sens, czy tez G tych linków już nie zauważa?

    • Jest bardzo proste rozwiązanie tego problemu, które jednocześnie umieszcza graficzne logo na stronie (przejrzyste dla klienta) i tekst np. w znacznikach H2 czy H3 z anchorem (przejrzyste dla robotów).

      Wyobraźmy sobie taki kawałek kodu:

      Darmowy kurs pozycjonowania

      W klasie css 'logo’ ustawiamy:
      .logo h2 a {
      background-image: url(„../images/logo.png”);
      display: block;
      height: 49px;
      margin: 15px 0 0 30px;
      text-indent: -666em;
      width: 116px;
      }

      Całą zabawę załatwia dla nas text-indent, który wyrzuca tekst poza ekran jednocześnie pozostawiając logo jako obszar klikalny.

      Takie rozwiązanie daje nam jednocześnie graficzne logo oraz link z anchorem w znacznikach 'h’.

Arkadiusz Podlaski

Certyfikowany specjalista Google. Pomaga przedsiębiorcom oraz firmom rozwijać biznes w internecie. Swoje doświadczenia zdobywał między innymi w firmach takich jak LPP, Polska Press czy Gratka Technologie.